atfolyasmero
Gyapai Jozsef
gyapo at axelero.hu
Thu Sep 25 13:08:40 CEST 2003
>Nem kellenek kulso erok, a benzinszivattyu (AC-pumpa) mindig tobbet kell,
>hogy szallitson, mint amire szukseg van. A tobblet a visszafolyoagon megy
>vissza a tankba - legtobbszor. (Szocialista autoknal neha csak lezarjak az
>utjat oszt ettol szakaszosan megy-nemmegy, az AC meg erolkodik, de ugy kell
>neki. :)
Ez egy Moszkvics tipusu 1500-as 4 utemu auto volt, 87-es gyartasu. Ezen nem
folyt vissza semmi. Tanktol jott egy cso, itt volt az atfolyasmero, majd
kovetkezett az AC, es utana a karburator.
Az AC nem erolkodott, mert egy excenter kinyomta a membrant (ekkor szivott
a tankbol), es egy rugo nyomta vissza ha tudta. Ha eppen tele volt az
uszohaz, akkor nem nyomta vissza es akkor a kovetkezo excenteres emeles nem
emelt semmit. Tehat a rugoero hatarozta meg, hogy mekkora nyomassal
taplalja az uszohazat.
>szakaszosan aramlik a benzin, az uszo nyitogatja-zarogatja a tuszelepet, es
>mechanikus hiszterezise van.
Ezt nem ertem. Akkor a PB palackos gaztuzhelyek is allandoan valtozo
langnagysaggal uzemelnek? Mert en nem igy lattam. A szabalyozasi elv pedig
hasonlo. A tuszelep nyitasa elegge analognak tunik, tehat be fog allni egy
adott benzinfogyasi sebesseghez. Vagyis egyik oldalon a motor szedi el a
benzint, a masik oldalon az AC nyomja adott nyomassal, es ehhez a tuszelep
egy adott helyzete lesz eppen megfelelo. Ha lentebb menne akkor tobb benzin
jonne be ami megemelne, es forditva.
>Conrad katalogusban lattam, de szerintem a Trabant/Wartburg gyari jelado
>bontobol beszerezve mindenkepp olcsobb. :)
Az volt nekem eppen, nem ajanlom. Pedig boltban vettem ujonnan.
>Az optos, fenysorompos. A mechanikat megcsinalni (lapatkerek, kalibralas...)
>szvsz remenytelen.
Szerintem is.
Udv.:
gyapo at axelero.hu
More information about the Elektro
mailing list