repcsi - ernyo
AwoL
awol at jetfly.hu
Tue Sep 2 17:36:33 CEST 2003
Hello Hidvegi Jozsef ,
>>Az f16os 66.5kN toloereju, utanegetovel pedig 113kN... messze van a 25
>>tonnas toloerotol...
HJ> Nem oke! Maga a gep ennel nehezebb, marpedig a sajat szememmel is lattam
HJ> Taszaron pl, hogy igencsak tudnak fuggolegesen folfele is gyorsulni. Nem lehet,
HJ> hogy hajtomuvenkenti adatokat irtal?
Igen hajtomuvenkentit, mivel az f16nak csak 1 van, ennek te nezzel
utanna...mellesleg az f16 sulya:felszallo - 10700kg, max:14970Kg
ennek is utanna nezhetsz...
HJ> Ha valaki volt a legutobbi kecskemeti repulonapon, es latott adatokat, meg is
HJ> jegyezte, irjon mar legyszi! Nekem a fejemben taszarrol a 25 tonna maradt meg.
Voltam mind harom napon...Mellesleg az hogy mikent emelkedik, az teljesen mas
dolog... meg amit mondanak az is... csak hogy tudd Bagira mondta erre
hogy mivel ha mar mesz 500-al akkor kicsi a picsanrugas ha utanegetot
kapcsolsz... nem olyan mint amit felszallaskor kapsz...
>>Ott a hajtomu mit se segit... gondold csak at, ha a gozkatapult
>>berantja a gepet ami ugye sokkal nagyobbat rant mint amit a hajtomu
>>tol akkor hogy is adodna ossze??? ha huzol egy trabantot 150-el az meg
>>rakapcsolja a ket hengeret es nyomja meg 80-al akkor a trabant tol
>>teged 230-al??? gondold csak at...
HJ> Ez teljesen felresikott gondolat. Ezt is barki lathatta, folemelnek
HJ> hidraulikusan egy jokora falat a gep mogott, ennek megy neki a sugar, ami a
HJ> hajtomubol kijon.
Annak ehhez nem sok koze van... mi a felresiklott... gondolkozz mar..
a gozkatapult azert van mert igy rantjak be, mivel a hajtomu nem tudja
teljesiteni a gyorsulast, csak a kimozditashoz szukseges erot adja meg
a fal... aztan ohne...onnan a katapult...
HJ> Kulonben azert is marhasag, hogy nem adodik hozza, mert a sugarhajtomu toloereje
HJ> nem fugg attol, hogy eppen nulla vagy 100m/s a sebessege a gepnek. Tehat a
hat pedig nem mindegy, mert ha mar 100m/s onnan mar nem biztos hogy
akkorat gyorsul... a te autodnal se mindegy hogy alo helyzetbol vagy
100rol gyorsulsz... ez a levegoben is igaz...attol hogy repulo meg nem
csodaszarvas...:))
HJ> sugarhajtomu toloereje vegig osszeadodik a gozkatapult gyorsitoerejevel. Annak
HJ> kb a harmadat-negyedet teszi ki. Erre azert nem mondanam, hogy nem szamit.
HJ> (A trabantos hasonlat finomanszova is teljesen rossz. Sot, a sugarhajtomu ugye -
HJ> ez lenne a trabant 2 hengere - kepes joval a hangsebesseg folott is toloerot
igen a hangsebessegre gyorsulashoz is kell 1-2 korulmeny, rengeteg
ut...legsuruseg...homerseklet... csak hogy tudd azert volt gyenge a
programja a magyar balerinaknak iden mert tul meleg volt az also
legkorokben, nem sokon mullott hogy lefujtak a demorepulest...
HJ> Azert sulyed meg, mert a kifutas pillanataban nem abban a pozicioban van, hogy
HJ> letrejohessen a megfelelo felhajtoero, ehhez a gep orrat fel kell emelnie. Ez
Ha megfigyeled a kifuto vege emelkedik minimalisan, a felhajto ero es
a gep orra kozotti osszefuggesed butasag... ugyanis ahogy a katapult
elengedi az orrnak emelkednie kell a hatso vizszintes vezersikok
miatt... de ahhoz sok minden kell...nem beszelve arrol hogy emelkedni
felszalaskor bizonyos szogben lehet csak, igy nem lehet emelni az
orrat a gepnek... ha nagyobb a szog akkor eldurran a hajtomu es vege a
dalnak...
>>Az a sebesseg amivel a levegoben marad egy gep meg az a sebesseg ami a
>>felszalashoz kell az nem ugyan az... ne keverd... a felszallashoz
>>sokkal nagyobb sebesseg kell mint ahhoz hogy a levegobe kusszon a
>>gep...
HJ> De egy normal felszallas a foldrol is pont annal a sebessegnel kezdodhet el,
HJ> aminel a gepre hato felhajtoero mar kepes a gep sulyat megtartani. Ez az a
HJ> sebesseg, amivel a gep vizszintesen - ahogy mondod - kuszni :-) tud a levegoben.
Nincs vizszintes, lathattad a repnapon is hogy a lassu athuzast
nagy szogben vegzik pont azert hogy a szarny termeljen felhajtoerot...
ha vizszintesen csinalna azzal a sebesseggel le is esne mint a
kavics... de a mig29 meg 180-al a levegoben van, de felszalni nem
tud ezzel a seb.el... a legfobb oka az hogy a felszallasnal tele van uzaval... a
lassu athuzast azert mindig a programok vegere teszik mert akkora
akkora fogyas van hogy a gep elegge konnyu ahhoz hogy a hatjomuvel es
a felhajtoerovel szorakozzanak...
HJ> A lefele vitorlazashoz, tehat a sulyedeshez lehet, hogy kisebb sebesseg kell, de
HJ> ezt sem hiszem, ekkor inkabb csak a hajtomu teljesitmenye csokkenhet akar
HJ> nullaig is. Van itt, aki repult mar, szerintem ha a sebesseg ennel lejjebb jon,
HJ> akkor a gep ugymond "atesik".
Ateses akkor kovetkezik be ha a leszallasi sebesseg ala kerul a gep, a
siklassal siman e folott lehet tartani a gepet... csak tudni kell
hogy mi a hogyanja... nem irtam hogy a gep sebbessege 0-a azt irtam
hogy a hajtomu kikapcs...
HJ> Meredek zuhanasnal vagy emelkedesnel lehet a sebesseg kisebb, mert ugye
HJ> (vektorosan belathato), ekkor a gep kevesebb felhajtoerot igenyel. Pl
HJ> fuggolegesen le vagy folfele haladasnal semmit. Ezert pl Bessenyei Peter
HJ> fuggolegesen folfele meg is tud allni a geppel. Ugyanezt a vadaszgepek is
HJ> tudjak.
A Besenyei nem all meg, azt az extra 330 nem tudja, az csak ugy tunik,
de az lassan sulyed, a megallast a szuhoj tudja az megall meg ha kell
fuggeszkedik, meg megy is lassan elore ugy hogy akkora az allasszoge mint a
szektamla...
HJ> hjozsi
HJ> ____________________________________________________________________
HJ> Miert fizetsz az internetert? Korlatlan, ingyenes internet hozzaferes a FreeStarttol.
HJ> Probald ki most! http://www.freestart.hu
Best Regards,
AwoL
awol at jetfly.hu
9/1/2003 1:35 PM
More information about the Elektro
mailing list