DC motor szabalyzas

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
Thu Nov 27 21:49:42 CET 2003


>Hát azért ez igy nem az igazi. Miért jó az, hogy ugy érem el az álló állapotot,
hogy ide->oda rángatom a motort?
Nem jo, de ha nem kapcsolod be fixen az egyik hidag also tranyojat, akkor ha
vezerled a masik atlot, ha nem, mindenkeppen rangatni fogod a motort ide- oda.
:-) gondolj csak bele, ez olyan, mint egy fojto, ami feszre dolgozik. Pont ugy,
mint az akkutoltos temaban. Tehat ha az egyik atlot kapcsolgatod, akkor a
kikapcsolt allapotban termeszetesen a masik atlo diodain at fog visszataplalni
energiat, vagyis magatol is meglesz az az allapot, mintha azt a hidagat is
kapcsolgatnam. Igaz viszont, hogy ha elfogyna a motorbol az aram, akkor a
kapcsain nullara rezeg le a fesz, aztan megint megy ra a delej... Ha meg ugye a
masik atlot kapcsolgatom ellenutemben, akkor a motor nem ennel az igen kicsi
kitoltesnel fog megallni, hanem akkor, amikor eppen egyforman hajtom a ket
atlot.

Meg egy lenyeges elteres van: ha mindket atlot hajtom, akkor megvalositok egy
4negyedes hajtast, felteve, hogy van, ami kepes a tapoldalon fogadni energiat.
Azaz kemenyen lehet fekezni is. Persze lehet, hogy az ide nem kell. Az ujabb
levelekben mar asszem nem is errol a modrol beszeltem.

Amugy persze igazad van. Ekkor kell az iranyvaltasnal valamit atkapcsolni. A ket
atlo ellenutemu vezerlesenel meg csak a kitoltestol fog fuggeni a forgasirany.

hjozsi



More information about the Elektro mailing list