allofutes
HWSW Famulus
hwsw at famulus.hu
Tue Nov 25 00:25:56 CET 2003
http://www.mitsubishimotors.co.hu/techn/gdi.htm
HJozsi!
Limusin eseten a
GDI benzin motor:
1834cm3
125LE
174Nm
Varos:8,4
Orszagut:5,0
Vegyes: 6,2
DI-D diesel motor:
1870cm3
102/115LE
215/265Nm
Varos:7,2
Orszagut:4,4-4,6
Vegyes: 5,4-5,5
KJ
----- Original Message -----
From: "Füzesi Arnold" <arno at freemail.hu>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Monday, November 24, 2003 11:39 PM
Subject: Re: allofutes
> Rakerestem:
> (Huhhh, szepek, kozben talaltam:
> http://www.homdrum.no/spider/alfa_romeo_spider_news.html)
>
> Alfa 2.0 JTS:
>
> "Ez a motor a másfél évvel ezelotti ráncfelvarráskor került a palettára.
> Teljesítménye 165 lóero, ami szép eredmény az 1970 köbcentis
> lökettérfogattól. Még szebb, ha azt is tudjuk, hogy a
benzinbefecskendezése
> közvetlen, ami általában más márkáknál (Mitsubishi, Renault, Toyota)
> környezetvédelmi okokból történik. Szerintük a közvetlen
> benzinbefecskendezéses motor részterhelésben kevesebb károsanyagot bocsát
> ki, és fogyasztása is kisebb. A valóságban azonban ezek a motorok keveset
> járnak ilyen körülmények között, így a fogyasztás nem kevesebb, mint a
> hagyományos motoroknál, miközben a menetteljesítmények haloványak.
>
> Ezzel szemben az Alfa Romeo kétliteres közvetlen benzinbefecskendezéses
> motorja nem követel vezetojétol különösebb kompromisszumokat, vagyis
> bestiálisan megy. Gyakorlatilag a teljes fordulatszám-tartományban elég
> erovel bír egy klassz gyorsítási kísérlethez. A gázpedál pici érintésére
is
> hátba vágó elindulás a válasz. Takarékosnak viszont semmi esetre sem
> nevezheto az autó. Átlagos üzemben 12-13 liter benzint kortyol el 100
> kilométerenként szemrebbenés nélkül. Ennél persze tud kevesebbet is
> fogyasztani, de ekkor a hirtelen gyorsításoknak búcsút mondhatunk. "
>
> Nagyon fontos mozzanata a motornak, hogy a széles
fordulatszám-tartományban
> megy jól"
>
>
> Muszaki adatok - Alfa Romeo 156 2.0 JTS
> -------------------------------------------------
> Lökettérfogat (ccm) 1970
>
> Furat x löket (mm) 83,0x91,0
>
> Hengerek / szelepek száma S4/16
>
> Max. teljesítmény (kW[LE]/ford) 122(165)/6400
>
> Max. nyomaték (Nm/ford) 206/3250
>
> Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 8,2
>
> Végsebesség (km/h) 220
>
> Fogyasztás (l/100 km) város 12,2
>
> Fogyasztás (l/100 km) lakott területen kívül 6,6
>
> Fogyasztás (l/100 km) vegyes 8,6
>
> CO2 kibocsátás (g/km) 206
>
> Gumiméret 205/60 R16
>
> Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4435/1743/1430
>
> Tengelytáv (mm) 2595
>
> Csomagtér (liter) 378
>
> Menetkész tömeg / terhelhetoség (kg) 1285
>
> Üzemanyagtank kapacitás (liter) 63
>
> Listaár (forint) 6.850.000
> -------------------------------------------------
>
> Az utolsoval van csak bajom... :)
>
> Egy masik hirtelen:
>
> Renault laguna 2.0 16V IDE:
> ----------------------------
> 1998ccm
> 140LE - 5500
> 200nm - 4100
> 9.8sec 100-ra
> 10,4 varos
> 6,1 orszagut
> 7,7 vegyes
> 1335kg
> ---------------------------
>
> Arnold
> ----- Original Message -----
> From: "jhidvegi" <jhidvegi at freestart.hu>
> To: <elektro at tesla.hu>
> Sent: Tuesday, November 25, 2003 11:14 PM
> Subject: Re: allofutes
>
>
> > > Van mostansag kozvetlen befecskendezesu benzines is.
> > >
> > > BMW, Alfa JTS, stb. Csak hogy a nagyokat emlitsem. :)
> >
> > Igen? Nagyon szuper. Es lehet tudni ezeknel az azonos LE-hoz (na meg gk
> > tomeghez) tartozo fogyasztast? Azt saccolom latatlanban, hogy ezeknek
> lenyegesen
> > kisebb a fogyasztasuk, jobb a hatasfokuk.
> >
> > hjozsi
> >
> >
> >
> >
> >
>
>
>
More information about the Elektro
mailing list