dc-dc konverter
Moczik Gabor
progzmaster at freemail.hu
Mon Nov 24 17:31:47 CET 2003
Cserny Zsolt wrote:
> Köszi a tanácsot. Az a helyzet hogy egy PC-tápból kioperált vasmagra
> tekerem fel a meneteket, (amiről lényegében nem tudok semmit) és
> inkább több legyen a menetszám mint kevesebb. Primer kört fogom
> mérni, (még a szekunder kör tekercselése előtt) sorba kötött
> ellenálláson vizsgálva a feszültségesést, és lehet hogy visszaveszek a
> 60 menetből.
Nem jo felfogas. Lenyegeben tudsz rola valamit: a ratekert menetszamokat
megnezed, primer oldalt 325V hajtja tobbnyire, szekunderen meg 5 es 12 vltok
jonnek le, valszeg van meg megtevesztesnek visszacsatolo tekercs is, de mar
csak a frekit kell kitalalni hogy mire keszult.
Egyebkent altalaban ugy kell kimerni egy vasmagot, hogy keszitesz ra egy
ismert menetszamu tekercset (legyen N), egy szabalyozhato feszultsegu AC
tapegysegrol soros arammero kozbeiktatasaval meghajtod. Szepen tekered fel a
feszt, es mered az aramot. Nehany ponton felirod az ertekparokat,
felrajzolod meretaranyos grafikonra. Ahol elkezd meredeken emelkedni az
aram, ott kezd telitodni a vas. A konyoktartomany fole nem erdemes menni,
mert csokken a hatasfok, ha nagyon ala mesz, akkor meg nagy lesz a belso
ellenallas. A kivalasztott ponton a fesz mondjuk U, akkor N/U a voltonkenti
menetszam. Kiszamolod a primer es szekunder menetszamokat ezzel az ertekkel.
5% trafoveszteseggel szamolva a primer menetszamot 2.5%-kal csokkented, a
szekundert 2.5%-kal noveled. A veszeseg pontos meghatarozasara majd HJozsi
biztos mond jo otleletet :-)
--
((( Móczik Gábor )))--((( hu <- DOT <- freemail <- AT <- progzmaster )))
((( Debian unstable )))-((( Kernel 2.4.20 )))-((( Celeron466 / 128Mb )))
((( --> Vigyázat! Ön súlyos közlekedési balesetet szenvedett. <-- )))
((( --> Kívánja, hogy a légzsák felfúvódjon? <-- )))
More information about the Elektro
mailing list