allofutes

Vajk Fekete Vajk.Fekete at oracle.com
Wed Nov 19 22:38:14 CET 2003


fontos hogy a viz legyen felfutve?

a motort akarod hogy ne hidegen induljon, vagy az utateret akarod hogy 
ne a -20 fokba kelljen beszallnod?

mert ha utobbi, akkor en elgondolkoznek egy 12V-os hajszariton. marmint 
hogy ne a vizet futsem, hanem a levegot, mondjuk valahol ott, ahol jar 
amikor a ventillator belso keringtetesben van. valami brutal megvedett 
(homegfutas ellen) kicsi nagytelj futoszalat beiktatni a levego csovebe 
sokkal egyszerubb mint a vizet babralni.

a plusz akksit jol fontold meg, hogy milyent veszel/szerzel. egy 
autoakksi arra van kihegyezve, hogy bazi inditoaramot adjon hidegben is. 
ergo: vekony lemezek, nagy felulet. egy ilyen akksi ha parszor kisutod 
20%-ra, a kapacitasa felet is elveszitheti. nem mondom hogy vegyel 
targoncaakkut, de egy 55Ah akksival ne nagyon szamolj 50%-nal melyebb 
kisutessel, mert nem fogja a telet kibirni.

vajk a szobatudos.


Füzesi Arnold wrote:
> ----- Original Message ----- 
> From: "jhidvegi" <jhidvegi at freestart.hu>
> To: <elektro at tesla.hu>
> Sent: Wednesday, November 19, 2003 9:48 PM
> Subject: Re: allofutes
> 
> 
> 
>>>100A  - fel oraig az mar melegit rendesen... :))
>>>1.2KW....
>>
>>Na jo, ahhoz mar nem 55Ao-s akku kell am! :-)
> 
> 
> Oke, de 50A is 600W az sem keves. Foleg nem fel-egy oraig.
> 
> 
>>>Elegge izom generatora van. (tele van elektronikaval az auto)
>>
>>Biztos benne van vmi leirasaban, hogy mennyire terhelheto. Hogy van-e
> 
> tenyleg
> 
>>aramgenerator, azt ugy lehet kiprobalni, hogy szepen megterheled vmi kulso
> 
> 
> Vmi 55A remlik.
> 
> 
>>Ezt nem tom, de most jovok ra, hogy Te az egesz autot akarod felfuteni
> 
> aksirol!
> 
>>:-) Akkor megis egy komolyabb (180Ao pl) aksit kene berakni! Csomagtarto?
> 
> Ezzel
> 
> Nem, motorterbe ami nem fer be, az nem megy mashova se.
> Nem akarok a csomagtartoba akkut. Sav, gaz, goz, robban, stb.
> 
> 
>>meg van az is oldva, hogy a generator nem lesz tulterhelve, mert gondolom,
> 
> nem
> 
>>hegesztokabellel fogsz hatramenni. :-) Viszont vmi tuzvedelemrol
> 
> gondoskodni
> 
> Jaja, ezert nem akarok kavarni.
> 
> 
>>Kulonben a tema engem is erdekel, de en halozatrol szeretnem felfuteni a
>>jarganyt. De fogalmam sincs, hogy es hova lehetne valahova a vizkorbe egy
> 
> cca
> 
>>2kW-os futotestet besuvasztani.
> 
> 
> A legevidensebb hely a vizcso becsatlakozasa az utasterben levo
> futoradiatorhoz.
> Illetve annak a nyomonkovetese. Az egy vastagabb csobe megy be nalam.
> Nna, az a kiskor. Ha jol emlekszem.
> De a vizpumpaig meg nem neztem at a dolgot, mert ezt csak emlekezetbol irom,
> akkor mikor
> neztem nem ezert neztem.
> 
> 
>>Meg egy vad otlet: azokban a jarganyokban, amikben van klima, nem lehet
> 
> ugy
> 
>>elofuteni aksirol, hogy a klimat mukodteti az aksi? Mert igy a vill
>>teljesitmenynek akar a 3-4-szereset is lehet odabenn futeni. Marmint ha a
> 
> hulo
> 
>>egyseg nem maga a motor vizet hutene, hanem van kulon hocserelo erre a
> 
> celra.
> 
>>Csak gyanus, hogy az autoklimak mind a motorrol mennek direktben, es nincs
>>forditott uzemmod kiepitve bennuk.
> 
> 
> Nalam motorrol megy szijjal.
> De nem is ez a gond, hanem megforditani szvsz nem lehet a rendszert csak
> ugy.
> A kompresszor elkepzelheto, hogy csak egyik iranyba tud nyomni stb.
> Megaztan a klimavisszahuto a vizhuto mellett van. Lehet, hogy meg a
> fagyallot is belefagyasztana a vizhutobe. De hogy rafagyna a viz seperc
> alatt az tuti.
> Lasd a kulteri klimak, amit futesre hasznalnak.
> 
> Kozben az jutott eszembe:
> A belso radiator ele teszem a futest, akkor amint beulok jon a meleg. A
> kimeno langyos viz meg segit a motort melegiteni.
> Az a gond, hogy allo helyzetben szerintem nem cirkulal a viz a rendszerben.
> 
> Meg le kellene kezelni a futescsap mozgato szervomotort, meg a tovabbi 2-3
> szervomotort, ami a levegot varialja.
> (kulso-belso- le-fel, klimatol, radiatortol stb.)
> Meg a ventillatort. Kezd innentol bonyolult lenni. :)
> 
> Arnold
> 
> 




More information about the Elektro mailing list