allofutes
Vajk Fekete
Vajk.Fekete at oracle.com
Wed Nov 19 22:38:14 CET 2003
fontos hogy a viz legyen felfutve?
a motort akarod hogy ne hidegen induljon, vagy az utateret akarod hogy
ne a -20 fokba kelljen beszallnod?
mert ha utobbi, akkor en elgondolkoznek egy 12V-os hajszariton. marmint
hogy ne a vizet futsem, hanem a levegot, mondjuk valahol ott, ahol jar
amikor a ventillator belso keringtetesben van. valami brutal megvedett
(homegfutas ellen) kicsi nagytelj futoszalat beiktatni a levego csovebe
sokkal egyszerubb mint a vizet babralni.
a plusz akksit jol fontold meg, hogy milyent veszel/szerzel. egy
autoakksi arra van kihegyezve, hogy bazi inditoaramot adjon hidegben is.
ergo: vekony lemezek, nagy felulet. egy ilyen akksi ha parszor kisutod
20%-ra, a kapacitasa felet is elveszitheti. nem mondom hogy vegyel
targoncaakkut, de egy 55Ah akksival ne nagyon szamolj 50%-nal melyebb
kisutessel, mert nem fogja a telet kibirni.
vajk a szobatudos.
Füzesi Arnold wrote:
> ----- Original Message -----
> From: "jhidvegi" <jhidvegi at freestart.hu>
> To: <elektro at tesla.hu>
> Sent: Wednesday, November 19, 2003 9:48 PM
> Subject: Re: allofutes
>
>
>
>>>100A - fel oraig az mar melegit rendesen... :))
>>>1.2KW....
>>
>>Na jo, ahhoz mar nem 55Ao-s akku kell am! :-)
>
>
> Oke, de 50A is 600W az sem keves. Foleg nem fel-egy oraig.
>
>
>>>Elegge izom generatora van. (tele van elektronikaval az auto)
>>
>>Biztos benne van vmi leirasaban, hogy mennyire terhelheto. Hogy van-e
>
> tenyleg
>
>>aramgenerator, azt ugy lehet kiprobalni, hogy szepen megterheled vmi kulso
>
>
> Vmi 55A remlik.
>
>
>>Ezt nem tom, de most jovok ra, hogy Te az egesz autot akarod felfuteni
>
> aksirol!
>
>>:-) Akkor megis egy komolyabb (180Ao pl) aksit kene berakni! Csomagtarto?
>
> Ezzel
>
> Nem, motorterbe ami nem fer be, az nem megy mashova se.
> Nem akarok a csomagtartoba akkut. Sav, gaz, goz, robban, stb.
>
>
>>meg van az is oldva, hogy a generator nem lesz tulterhelve, mert gondolom,
>
> nem
>
>>hegesztokabellel fogsz hatramenni. :-) Viszont vmi tuzvedelemrol
>
> gondoskodni
>
> Jaja, ezert nem akarok kavarni.
>
>
>>Kulonben a tema engem is erdekel, de en halozatrol szeretnem felfuteni a
>>jarganyt. De fogalmam sincs, hogy es hova lehetne valahova a vizkorbe egy
>
> cca
>
>>2kW-os futotestet besuvasztani.
>
>
> A legevidensebb hely a vizcso becsatlakozasa az utasterben levo
> futoradiatorhoz.
> Illetve annak a nyomonkovetese. Az egy vastagabb csobe megy be nalam.
> Nna, az a kiskor. Ha jol emlekszem.
> De a vizpumpaig meg nem neztem at a dolgot, mert ezt csak emlekezetbol irom,
> akkor mikor
> neztem nem ezert neztem.
>
>
>>Meg egy vad otlet: azokban a jarganyokban, amikben van klima, nem lehet
>
> ugy
>
>>elofuteni aksirol, hogy a klimat mukodteti az aksi? Mert igy a vill
>>teljesitmenynek akar a 3-4-szereset is lehet odabenn futeni. Marmint ha a
>
> hulo
>
>>egyseg nem maga a motor vizet hutene, hanem van kulon hocserelo erre a
>
> celra.
>
>>Csak gyanus, hogy az autoklimak mind a motorrol mennek direktben, es nincs
>>forditott uzemmod kiepitve bennuk.
>
>
> Nalam motorrol megy szijjal.
> De nem is ez a gond, hanem megforditani szvsz nem lehet a rendszert csak
> ugy.
> A kompresszor elkepzelheto, hogy csak egyik iranyba tud nyomni stb.
> Megaztan a klimavisszahuto a vizhuto mellett van. Lehet, hogy meg a
> fagyallot is belefagyasztana a vizhutobe. De hogy rafagyna a viz seperc
> alatt az tuti.
> Lasd a kulteri klimak, amit futesre hasznalnak.
>
> Kozben az jutott eszembe:
> A belso radiator ele teszem a futest, akkor amint beulok jon a meleg. A
> kimeno langyos viz meg segit a motort melegiteni.
> Az a gond, hogy allo helyzetben szerintem nem cirkulal a viz a rendszerben.
>
> Meg le kellene kezelni a futescsap mozgato szervomotort, meg a tovabbi 2-3
> szervomotort, ami a levegot varialja.
> (kulso-belso- le-fel, klimatol, radiatortol stb.)
> Meg a ventillatort. Kezd innentol bonyolult lenni. :)
>
> Arnold
>
>
More information about the Elektro
mailing list