allofutes

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
Wed Nov 19 21:48:00 CET 2003


> Kenyelmes tipus vagyok. :)
> Igazabol nincs bajom a hideggel, de csak akkor ha en valasztom.
> Volt mar hogy -6 fokban egesz nap autot szereltem.
Persze, sejtettem. Nem is gondoltam komolyan. Majd ugy 30 ev mulva szarabbul
viseled valoban a hideget. :-)

> Szoval a melykisules az olomakkuknal azert nem javallott, mert
> atpolarizalodik a cella?
Neem, a melykisuteskor -  ha jol tudom - irreverzibilis folyamatok jatszodnak
le, de reszletesebben nem tudom. Viszont ha jo nagy arammal terhelsz egy aksit,
es ugy kapcsolod le egy meg emberseges fesznel, akkor utana meg egy kis izzot
orakig jarathatsz vele.
Az aszimmetria miatt azonban elofordulhat, hogy egyes cellak lekonyulnak a nagy
aramtol, es ha nem veszi eszre senki es semmi, azoknal eloallhat a valodi
melykisules (egyszeruen eltunik a fesz roluk), aztan meg - mivel a viszonylag
nagy aram tovabb folyik - szepen atpolarizalodik, es valszleg vege.

> Ha megcsinalom a du/dt erzekelest, akkor suthetem akar mondjuk 8-9V-ra is?
Jo nagy arammal igen. Gondolj arra, hogy inditozaskor (3-400A) helybol ennyi a
kapocsfesz az aksin. Viszont ha csak 2A-rel van terhelve, jobb megallni 11V
kornyeken (1,8V/c), es ha  hirtelen lemaszik a fesz 9V korulire, akkor itt is az
egyik cella fesze eltunt.

> 100A  - fel oraig az mar melegit rendesen... :))
> 1.2KW....
Na jo, ahhoz mar nem 55Ao-s akku kell am! :-)

> Elegge izom generatora van. (tele van elektronikaval az auto)
Biztos benne van vmi leirasaban, hogy mennyire terhelheto. Hogy van-e tenyleg
aramgenerator, azt ugy lehet kiprobalni, hogy szepen megterheled vmi kulso
fogyasztoval, mikozben picit az alapjarat folott porog a moci. (Ha meg mered
csinalni). Ha van aramkorlat, akkor mondjuk 60A-nel le kell konyulnia a fesznek
attol fuggetlenul, hogy gazt adsz vagy nem. Azt nem tudom, hogy biztonsagosan
hogy lehet kiprobalni.

> Meg kitalalni, hova tegyem a cuccot, hogy aramoljon a viz rendesen vizpumpa
> nelkul is, ne csak a csoben melegitsem fel forrasig a vizet....
> Vizpumpa a kiskorben van, ugye?
Ezt nem tom, de most jovok ra, hogy Te az egesz autot akarod felfuteni aksirol!
:-) Akkor megis egy komolyabb (180Ao pl) aksit kene berakni! Csomagtarto? Ezzel
meg van az is oldva, hogy a generator nem lesz tulterhelve, mert gondolom, nem
hegesztokabellel fogsz hatramenni. :-) Viszont vmi tuzvedelemrol gondoskodni
kene a nagy aksi kapcsainal (is). Nehogy az legyen, hogy barmi apro gubanc,
megserul a hatrameno kabel, es eg az egesz hobelevanc.

Kulonben a tema engem is erdekel, de en halozatrol szeretnem felfuteni a
jarganyt. De fogalmam sincs, hogy es hova lehetne valahova a vizkorbe egy cca
2kW-os futotestet besuvasztani.

Meg egy vad otlet: azokban a jarganyokban, amikben van klima, nem lehet ugy
elofuteni aksirol, hogy a klimat mukodteti az aksi? Mert igy a vill
teljesitmenynek akar a 3-4-szereset is lehet odabenn futeni. Marmint ha a hulo
egyseg nem maga a motor vizet hutene, hanem van kulon hocserelo erre a celra.
Csak gyanus, hogy az autoklimak mind a motorrol mennek direktben, es nincs
forditott uzemmod kiepitve bennuk.

hjozsi



More information about the Elektro mailing list