Gumi + aquaplaning
jhidvegi
jhidvegi at freestart.hu
Sun Nov 16 13:58:02 CET 2003
>Egy megjegyzés: a traktorokban azzal, hogy 1-1.5 bár körül van a nyomás, meg
>nem puhák!
De! Puhák! :-)
A puha alatt azt kell érteni, hogy a talajra kifejtett nyomás azonos a
keréknyomással. (Nagyjából). Vagyis, ha egy ilyen kerék valami vékonyabb
anyagból lenne, be lehetne oket hajlítani könnyebben, akkor ha a talajba elásom
a kezemet úgy, hogy talajsíkban lenne a kezem felülete, és rámenne egy ilyen,
akkor semmi bajom nem lenne. Szemben azzal, ha egy autóbusz megy rá a maga 7 bar
körüli nyomásával.
>Itt a nagy gumimérethez van köze a nyomásnak, valószinuleg akkora hatalmas
>felületen
>nem bírna el nagyobb nyomást.
Lehet olyan gumit csinálni ekkorában is, hogy elbírjon nagyobb nyomást.
>Semmi köze az 1 bárnak ahoz, hogy hogy tud elmenni a gép.
Dehogynem! Nem nyomja ki a mély sarat, nem ássa el magát.
>Inkább a hatalmas rücsköknek, hatalmas átméronek: egy átlagos hátsó gumi:
>16.9R34
Itt valami nem stimmol, ami a méretet illeti. Vagy itt már mások a
mértékegységek?
Annak meg az a szerepe, hogy ne egyhelyben forogjon a jól csúszó sárban akkor
se, ha egyébként nem sülyed el.
Tényleg, egy kérdés: ha a gumiméret nem tartalmaz / jelet, akkor mi az
oldalszélessége a guminak? Pl a 165R13-at netán úgy is lehetne írni, hogy
165/100 R13 ?
(Ha valaki nem tudná: az elso méret a gumi szélességét jelenti mm-ben, a / jel
utáni szám azt jelenti, mekkora a gumi magassága a felnitol a talajig (asszem
terheletlenül) a szélesség %-ában, a harmadik meg a felni átmérojét collban ott,
ahol felfexik a gumi, tehát a hengeres résznél.)
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list