gumimeret

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
Wed Nov 12 18:43:24 CET 2003


> > felfekvo felulet a jobb. Pl jottem mar ki sulyedos homokbol ugy, hogy
> joval
> > lejjebb eresztettem a gumikat. Kemeny gumi elassa magat.
>
> Az mas, en terepjarok idonkent - a gumi ontisztulasarol van szo, a puha gumi
> ahogy deformalodik konnyebben kiszorja a sarat a gumi bordazatabol. Ezert is
> kell porgetni a gumit, mert valamekkora vonoerot fog adni.
Az lehet, a sar az maskepp mukodik. A homok nemigen marad benne a gumiban,
viszont ha felere eresztem a guminyomast, ketszer akkora feluleten kenytelen
folfekudni. Lathatoan kevesbe mely kereknyom maradt. Ezek utan nem is igazan
ertem, hogy a dakaron miert nem b.szott szeles, nagyatmeroju, puha gumikkal
szorfolnek. Valamit biztosan nem tudok.

> Nem egeszen; a keskenyebb gumi az direkt a hora jo, mert a nagyobb nyomoero
> miatt bele tud suppedni valamennyire, es attol jobban tapad. A szeles, de
Haaaat, mitol tapadna jobban? Csak akkor van igy, ha kemeny talaj van nem sokkal
a ho alatt, tehat 5-10 centire. Meg a latyaknal is igy van. Ezeket belatom.
Viszont ha joval melyebb a ho, el tudom kepzelni, hogy egy puhabb, nagy
feluleten felfekvo gumi nem fogja talajig nyomni a havat, csak ne'mi
felkemenyedesig, aztan elmegy rajta. Masreszt a felfekvo felulet lapos, nem
kerek a puhasag miatt, ezert nem tud maganak kerek lyukat asni olyan konnyen. Es
meg ez a kiszorasos jelenseg, amit emlitesz, is besegithet.

Na jo, latom, ez igy szellemi f.razas, jobb lenne egy adott autoval
kiprobalgatni sorra a lehetosegeket, aztan donteni.

> "utcai" (tehat nem nagybutykos, terepjarora valo, MT gumi) mindenkepp
> eltomodik, ha ho ha sar :),  de ha nem supped be picit akkor meg rosszabb,
Azok a mai kislamellas gumik egesz mashogy viselkednek, nemde?

> mert az oldala nem fogja, nem vezeti. Nezd meg a ralliversenyzoket, ok havas
> palyara egeszen keskeny gumit tesznek fol.
Aha. Ez jelent valamit, az biztos.

> Utcan persze nem szabad szelsosegekbe esni, mer valtoznak az utviszonyok,
> viszont nem fox mindig gumit cserelni mint a rallisok. Kompomisszumos
> okolszabaly: telire 1 merettel keskenyebb, es 1 merettel magasabb oldalfalu
> gumi, mint nyarra.
Olyan gumi nincs is!! :-) Pontosabban pl egy 185-->175 eltolodas, de 60-->65
eseten (ha a felni azonos), akkor mindossze 5,5 mm-rel lesz a kerek nagyobb
atmeroju. Kulonben letezik 175/65 R14 az egyik reklamujsagban.

> A magasabb oldalfal azer is jo, mer a szar utakon kevesbe vered szet a
> gumit/felnit. Telen nehezebb eszrevenni a godroket...

Nem irtam, de ez volt a masik szempontom a kert gumimerettel: a szelesebb gumi
kiall picit a felni kulso sikjabol, kevesbe talalom meg a jardaszelet
akaratlanul a felnivel. A magasabb gumi meg kevesbe jut el a nem lathato katyu
szelen a felniig.

(Multkor pipa lettem: jott egy rohadt katyu, es kozlekedesi okokbol muszaj volt
belefekezni. Valami nagyot szolt odalenn, ahogy a nyilvan azonnal allora
fekezodott kerek nekiment a katyu szelenek, mehetek ellenoriztetni, mi is
tortent. Na meg vehetek valszleg nyari gumit is, ami most akcios. :-) )

hjozsi



More information about the Elektro mailing list