Volt villam de mar kocsi klima
Hidvegi Jozsef
jhidvegi at alarmix.net
Sat May 31 20:32:02 CEST 2003
> > A baj a sebessegkorlatokkal, hogy gyakorlatilag mindenutt oktalanul
alacsonyra
> > van veve, nem lehet komolyan venni. Na most ha megis valaki komolyan veszi,
>
> Nem, egyszeruen szamolnak a kevesbe tehetseges soforokkel is.
> Nekik is joguk van kozlekedni, miattuk kene lassabban menni.
Na neee, ez egeszen biztosan nem igy van! Inkabb azzal szamolnak - elegge
helytelenul -, hogy mondjuk van egy kanyar, amit latyakos idoben 40-nel lehet
bevenni, ergo kiteszik a 40-es tablat. Ez a leggyakoribb tabla kulonfele
kanyarokban, ekkor az ember figyel, ki latja meg, van-e ott hatosag, majd
beveszi a kanyart az oda illo 80-nal.
Nem ertek egyet azzal, hogy a benasagi szintig le kellene venni minden
kozlekedesi parametert azon az alapon, hogy "mindenkinek joga van kozlekedni".
Van minden kozlekedesi modhoz egy megfelelo sebesseg. Az emberek pl gyalogolnak
valahogy. Mit szolnal hozza, hogy ha az uticelodat lassitott tyuklepesben
kellene megkozelitened sokszaz meteren at, mert van elotted egy jarokerettel
kozlekedo nenike, aki csak igy tud menni?? Bizonyos helyeken ezt nem lehet
megengedni szerintem. Ezen az alapon a metro mozgolepcsot is qrvalassura kene
venni, mondvan, hogy a nenike is tudja hasznalni. Neeem, ez nem jo modszer.
Viszont kivancsi vagyok azok velemenyere, akik sokat autoznak kulonfele kulfoldi
orszagban. En nem szoktam, ezert kerdezem. Mas orszagban is penzbeszedo
mertekuek a sebessegkorlatozo tablak? Ott is elofordul, hogy egy tobbsavos
kivalo minosegu, alacsony forgalmu uton mondjuk csak 50-nel szabad menni, elotte
meg a mindossze 2 savos uton ugye 90-nel? Meg hogy ha a telepulesen athalado ut
parhuzamos egy autopalyaval, aminek iszonyatos ara van (ld M5), akkor a
telepules kib at szasbol telerakja a foutvonalat 40-es meg 30-as tablaval? (Nagy
marhasag, ok faragnak ra, sokkal tovabb pofognek igy ott a jarmuvek, na meg
ugyis min. 50-nel mennek. Vagy azert csinaljak, hogy idonkent lehessen
kaszirozni?)
> Valoszinuleg nem is a jo vezetok, akik nagy sebessegnel sem vesztik el
> az uralmukat a verda felett okozzak a legtobb balesetet...
Hanem a vagany fiatalok, akik hianyoztak a fizikaorakrol, fogalmuk sincs a
surlodasrol, es azt hiszi, hogy a megcsuszas lehetosege forditva aranyos az auto
araval. Meg a felelotlen ifas, aki a tarsaval snurozik menet kozben, es eszre se
veszi, hogy atter a szembejovok savjaba, es eltapossa a szembejovo not. Aki
viszont eszre sem veszi, hogy van menekulout. Neki a fejebe vertek, hogy az az o
savja, ott joga van kozlekedni, akar az elete aran is.... es kismillio ilyet
lehetne mondani. A legnagyobb kozlekedesi demagogiak koze tartozik a balesetek
okakent mindig a jog szerinti gyorshajtasra hivatkozni.
Na de mindegy, ez van, ezen en nem tudok valtoztatni, dumalhatok, amennyit es
ahol csak akarok. Viszont azt latom, hogy tel tajan hetkoznap Bp-en, amikor a
hetveges autosok nem mennek, sem a nyaralok, kirandulok, akkor egeszen jo
utemben lehet autozni. A yard se foglalkozik azzal, hogy szinte senki nem 50-nel
megy, ok sem. Csak ha az ember kimozdul Bp-rol, resen kell lenni, mert a tobbi
telepulesen gyakran akcioznak a penzbeszedo rendorok. (En mar ugy is jartam,
hogy sorozatban allitottak meg mindenkit egy alig kivilagitott faluban Bcsabarol
hazafele jovet. Tabla nem volt, meg helysegnev tabla sem. Sajna elfelejtettem a
falu nevet. Nem siettem egyaltalan, ezert zokon vettem, hogy csak a villanasrol
es kesobb a sotetben levol hazakrol lehetett rajonni, hogy lakott teruleten
jarunk. Nem kaptam meg a buntetest, pedig tobb, mint 80-nal mentem. Valszleg
foljelentettek oket, hogy penzbeszedesileg eltavolitottak a telepules tablajat.)
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list