ABS
Hidvegi Jozsef
jhidvegi at alarmix.net
Sat May 31 19:26:12 CEST 2003
Egy kerdes:
Nem ultem meg ABS-es autoban vezetokent, ezert kerdezem:
Egy ilyen jarmu kepes arra, hogy az osszes kereken kihasznalja a neki ott, abban
a pillanatban lehetseges max fekhatast? Tehat ha egyik kerek szaraz aszfalton, a
masik meg vizesen vagy jegen... attol meg mind azt fekezi, amit o kepes lehet
fizikailag?
Masreszt van az a masik dolog - a roviditese nem jut az eszembe az istennek
sem -, az elektronikus menetstabilizator. Ez, ha jol tudom, szorult
helyzetekben, kanyarban pl kepes arra, hogy a motor erejet szetosztogassa a
hajtott kerekek kozott, es persze egyikbe-masikba akar bele is fekezget anelkul,
hogy a sofor hozzaerne a fekhez. Igy van ez? Vagy valami mast csinal?
Egyet viszont gyanitok: semelyik versenyautoban nincs sem ez, sem abs. :-) Az
F1-ben biztosan nincs, mert joparszor lattam, hogy valaki nagyot fekezett, es
allt vmelyik belso kereke a kanyarban, vagy akar tobb kereke is blokkolt.
Lehet, hogy ha probalnek egyszer egy abs-t, tudnam dijazni. Egyelore vagy nem
kerultem meg olyan helyzetbe, hogy elvesztettem az iranyitast a gep folott, vagy
nemtommi, de ha blokkol, tudatosan, azaz mar osztonbol is folyton engedek a
feken. Igaz, hogy kerekenkent nem tudok beavatkozni, pont ezert kerdezek annyit.
(Megj: ha valoban nagyon szuper dolog az abs, akkor a masik iranyban kell tudni
esznel lenni: nagyot fekezel, megallsz szepen a piros lampa elott :-), hatulrol
meg szepen tovig beled szallnak. En lagalabbis abs nelkul is minden eros
fekezeskor a visszapillantoba is hevesen pislogok bele'je.)
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list