Rail-to-rail, volt 90s8535 kerdes ismet
Borbas, Imre
Imre_Borbas at or.mxim.com
Thu May 29 19:24:08 CEST 2003
> -----Original Message-----
> From: Hidvegi Jozsef [mailto:jhidvegi at alarmix.net]
> Meseljetek egy kicsit errol a rail-to-rail dologrol.
> Ha valamelyik "jobban kimegy", az azt jelenti nekem, hogy
> egyik se megy ki
> mondjuk a nullaba. A nulla az nulla, vagy eleri, vagy nem.
> Bemeneti feszre meg el tudnam kepzelni, hogy valami akar a
> tapokon tul is kepes
> erzekelni feszt, vagy feszkulonbseget, de kimeneten ez hogy
> van??? Elvileg csak
> FET-ekkel tudom elkepzelni, ha a kimeneti terheles
> gyakorlatilag nulla. Ha nem
> nulla, sot, ha nem fet kimenet van, akkor mi van?? Atveres?
>
> hjozsi
http://www.maxim-ic.com/appnotes.cfm/appnote_number/741/ln/en alapjan, abrak
ugyanitt:
A hagyomanyos kimeneti fokozatok altalban emitterkovetos felepitesuek. A
Rail-to-rail fokozat viszont kozos emitteres fokozatot hasznal a kimeneten.
A feszultsegeses a kozos emitteres fokozatban relative alacsony es csak a
VCEsat kollektor-emitter szaturacios feszultsegtol fugg. A klasszikus
emitterkovetos kimenetek nem teszik lehetove, hogy a kimenet jobban
megkozelitse a pozitiv tapfeszultseget, mint Vcc-VCEsat-VBE. A VCEsat
feszultseges erteke a belso aramgenerator aramatol fugg, VBE pedig a
vegtranzisztoron esik.
A bipolaris tranzisztorok emitter-kollektor szaturacios feszultsege ezekben
a Rail-to-Rail fokozatokban fugg a tranzisztoron atfolyo aramtol, tehat a
maximalis jelamplitudo fugg a terhelestol. Pl. 10kOhmos terheles eseten a
MAX4240 kimenti amplitudoja tipikusan 40mV-tal kisebb, mint a tapfeszultseg,
mig 100kOhmos terheles eseten a kimeneti feszultseg Vee+6mV es Vcc-8mV
kozott valtozik (egysegnyi erositesu, neminvertalo kapcsolasban, +2V-os
tapfeszultseg eseten).
Imi
More information about the Elektro
mailing list