Rail-to-rail, volt 90s8535 kerdes ismet

Borbas, Imre Imre_Borbas at or.mxim.com
Thu May 29 19:24:08 CEST 2003


> -----Original Message-----
> From: Hidvegi Jozsef [mailto:jhidvegi at alarmix.net]

> Meseljetek egy kicsit errol a rail-to-rail dologrol.
> Ha valamelyik "jobban kimegy", az azt jelenti nekem, hogy 
> egyik se megy ki
> mondjuk a nullaba. A nulla az nulla, vagy eleri, vagy nem.
> Bemeneti feszre meg el tudnam kepzelni, hogy valami akar a 
> tapokon tul is kepes
> erzekelni feszt, vagy feszkulonbseget, de kimeneten ez hogy 
> van??? Elvileg csak
> FET-ekkel tudom elkepzelni, ha a kimeneti terheles 
> gyakorlatilag nulla. Ha nem
> nulla, sot, ha nem fet kimenet van, akkor mi van?? Atveres?
> 
> hjozsi

http://www.maxim-ic.com/appnotes.cfm/appnote_number/741/ln/en alapjan, abrak
ugyanitt:

A hagyomanyos kimeneti fokozatok altalban emitterkovetos felepitesuek. A
Rail-to-rail fokozat viszont kozos emitteres fokozatot hasznal a kimeneten.
A feszultsegeses a kozos emitteres fokozatban relative alacsony es csak a
VCEsat kollektor-emitter szaturacios feszultsegtol fugg. A klasszikus
emitterkovetos kimenetek nem teszik lehetove, hogy a kimenet jobban
megkozelitse a pozitiv tapfeszultseget, mint Vcc-VCEsat-VBE. A VCEsat
feszultseges erteke a belso aramgenerator aramatol fugg, VBE pedig a
vegtranzisztoron esik.
A bipolaris tranzisztorok emitter-kollektor szaturacios feszultsege ezekben
a Rail-to-Rail fokozatokban fugg a tranzisztoron atfolyo aramtol, tehat a
maximalis jelamplitudo fugg a terhelestol. Pl. 10kOhmos terheles eseten a
MAX4240 kimenti amplitudoja tipikusan 40mV-tal kisebb, mint a tapfeszultseg,
mig 100kOhmos terheles eseten a kimeneti feszultseg Vee+6mV es Vcc-8mV
kozott valtozik (egysegnyi erositesu, neminvertalo kapcsolasban, +2V-os
tapfeszultseg eseten).

Imi


More information about the Elektro mailing list