Rail to Rail
x
bagameri at freestart.hu
Thu May 29 19:08:00 CEST 2003
> Meseljetek egy kicsit errol a rail-to-rail dologrol.
1.: A katalógus első oldalát nem a mérnök, hanem a marketinges írja. Mert a
cuccot el is kell adni :-)
A Rail-to Rail (RR) input az tényleg a teljes táp-tartományt jelenti, ehhez
különleges bemeneti fokozat kell. Gakorlatilag két bemenet van, az egyik a
+tápig működik, a másik a -tápig, belül valahogy összekombinálják a jeleket.
Ez eddig szép és jó, csak az ilyen bemenetnek roszabbak a bemeneti
paraméterei (offszet, drift, bias áram), mert Murphy azért még dolgozik :-)
A kimenet csak akkor rail-to-rail, ha fet-es, mert a tranyósnak mindig
valamekkora maradékfeszültsége van, még 0 terhelésnél is.
A fet-es kimenet elvileg maradékfesz nélkül elérheti a tápokat, mondják
azok, akik el akarják adni a cuccot:-), szóval elméletileg nincs
maradékfesz, gyakorlatilag mindig marad pár mV.
Fontos még, hogy a RR be-kimenetű erősítő nem csinál olyat, hogy a kimenete
hirtelen átugrik a másik tápra, ha a bemenet bizonyos szint alá csökken.
Érdemes elolvasni az adatlapot, mert van, aminek csak a kimenete RR, a
másiknak csak a bemenete RR, a harmadik nem megy tönkre, ha a bemenete RR
változik, szóval meg kell nézni a menyasszonyt, még a házasság előtt :-)
A témáról appnote-okat az analog.com -on vagy a linear.com -on érdemes
keresni.
Üdvözlettel:
Istvánfi Béla
istvanfibela at axelero.hu
More information about the Elektro
mailing list