mar kocsi klima
SZIGETI Szabolcs
szigi at ik.bme.hu
Thu May 29 09:35:59 CEST 2003
> Azt szeretnem kerdezni, hogy a kocsiban hogyan valositjak meg a
> klima ki-be kapcsolasat?
>
> Ha mar egyszer a fotengelyre van kotve ekszijon at...valami
> elektromagneses kupplung? Es a fordulatszam-valtozasok nem hatnak ra
> lenyegesen?
Hali!
Ez erdekes kerdes, pont multkor nezgettem (egy G Astraban). A kompresszor
elektromagneses kuplunggal van rakotve az ekszijra. Feltetelezem, hogy kell
neki valami minimalis fordulatszam, a felett meg mondjuk egy
nyomasszabalyozo szelep kiegyenliti a valtozat.
Viszont talatam egy masik alaktreszt, amely valami volt, bele ment ket
klimacso + egy vakuumcsovel ra volt kapcsolva a szivocsore. (Ez a vakuumcso
volt eltorve, kovetkezmenyekent nem ment a klima, ezert nezegettem). Szoval
en arra az elkepzelesre juotttam, hogy padlogaznal a szivocsodepresszio
csokkenese nyit egy szelepet, amely "rovidrezarja" a kompresszort, igy a
terheles nelkul tud menni. Ennek az az ertelme, hogy ha padlozol, akkor
minden teljesitmeny a kocsi mozgatasara menjen, ne a klimara.
Feltetelezem, hogy okosabb rendszerekben ezt a kapcsolast elektnika is tudja
vegezni. Es azt is gyanitom, hogy a magneses kuplungot nem kapcsolgatjak,
mert foleg nagy fordulatnal szerintem nem orulne neki a klimakompresszor a
hirtelen rakapcsolasnak.
De ha netan lenne itt autoklimaval foglalkozo ember, az erositse vagy
cafolja, mert en is kivancsi vagyok.
Szabolcs
More information about the Elektro
mailing list