Telefonvonal villamilag
Hidvegi Jozsef
jhidvegi at alarmix.net
Thu May 22 16:14:16 CEST 2003
> en egyszer szinten vasutallomason jartam ugy (kod, eso), hogy az esernyo
> tetejenel, ahol a kullokon korben atmegy egy drot, folyamatos iv(vagy
> szikra, vagy mi a neve, kek es zummog) volt a drot es az ernyo szara
> kozott. akiknek nem mutattam meg a tarsasagbol, azok azota sem hiszik el.
>
> vajk
En siman elhiszem ezeket az eseteket, ha magam nem is tapasztaltam. (Nemigen
jarok vonattal).
A felsovezeteken 25kV valto van, tehat csucsban kb 36kV. A tavolsag az ernyo es
a felsovezeto kozott mennyi lehet, 4 m? Tehat siman osszejon a 7-9 kV/m, de ugye
nem lehet ilyen linearisan szamolni, mert az ernyo femreszei igen csucsosak.
Tehat kialakulhat akar az az ominozus 25-30 kV/cm is lokalisan, van nekije
korona kisulese.
Azt nem hinnem, hogy ilyen modon fontrol athuzna direktben, bar nem tennem le a
nagyeskut. :-) A mozdony tetejen is vannak boven csucsos femreszek, es ugye
joval kozelebb is van, talan 2m-en belul, megse huz at. Sot, amikor lehuzzak az
aramszedot, talan max fel meterig huzza az ivet-szikrasorozatot, de aztan
megszakad az aram, holott elotte ott volt az ionizalodott levego is.
(Azt nem hiszem, hogy a magneses ter indukalna be annyit vmi hurokba, hogy ilyen
jelenseg jojjon letre, mert itt 100A koruli aramok folynak / mozdony max, annal
en sokkal nagyobbakkal is dolgozom, de semmi szikrat nem hoz letre semmiben
soha.)
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list