Tesla
Hajdu Csaba
hajdu at sunserv.kfki.hu
Fri Mar 28 09:12:13 CET 2003
> Oveges professzor mondta:
> "Az oktatas celja nem az, hogy befejezett tudast adjon, hanem az, hogy
> szilard alapot teremtsen a tovabbhaladasra."
Csak elvakult parahivok probaljak azt terjeszteni a "hivatalos"
tudomanyrol, hogy az befejezettnek tartja magat, de errol
termeszetesen szo sincs.
Uj(nak tuno) jelensegek eseten viszont vannak bizonyos alapveto
dolgok, amiket meg kell tenni ahhoz, hogy valoban ujdonsagrol
szamolhassunk be. Csak nehany ezek kozul:
- kiserlet eseten tisztazni a pontos korulmenyeket,
reprodukalhatosagot (20 mA, vagy tobb Amper, stb.)
- megvizsgalni, hogy ismert dolgokkal magyarazhato-e a jelenseg
- atgondolni, hogy ha igaz az uj felteves, az nem vezet-e
ellentmondasra mas teruleteken
- ha elmeleti a dolog, akkor kitalalni, hogy lehetne kiserletileg
ellenorizni
Egy elemelet lehet logikus, zart, ellentmondasmentes, de attol meg
nem biztos, hogy a termeszet ugy mukodik. Ha nincs lehetoseg
kiserletek, megfigyelsek alapjan torteno igazolasra, akkor
egyszeru szellemi tornarol van szo.
Ellenben ha barki letesz egy mukodo berendezest az asztalra, akkor
ott vagy meg kell tudni mondani, hogy hogy mukodik, vagy ha nem
fer bele a mukodese a ma ismert torvenyszerusegekbe, akkor ezeket
kell kiterjeszteni, modositani.
No ilyen berendezesrol nem tudok, ami miatt ezt kene tenni.
Esetleg egy gombvillamgyarto ketyere lehetne ilyen, de
pillanatnyilag a gombvillamgyartas csak a termeszetnek megy...
More information about the Elektro
mailing list