mazda 626D
Agrizli
angyal at helka.iif.hu
Wed Mar 26 09:44:14 CET 2003
>Amire még kiváncsi lennék, hogy hogy is mûködik ez a kiegyenlítõtartály
Pontosan csak a Skodat tudom elmondani, mert azt ismerem.
A tartaly gyakorlatilag zart. Ket szelep van rajta. egy tulnyomas korlatozo
es egy egy vakumkorlatozo.
A motor homersekletet szigoruan azonos hofokon kell tartani. A
homerseklethez tartozik egy nyomas. Erre tesznek meg egy tartalekot, es ott
nyit ki a tulnyomas korlatozo. Igy a forraspontot 100 fok fole viszik.
Hegyvideken se forr fel az ato (autoo). Leallaskor kihul a hutoviz. Ekkor
hihetetlenul nagy vakom keletkezne a rendszerben, de ekkor nyit a
vakumkorlatozo, es levegot enged be. A beengedett levego meleg motornal
tavozni fog, persze gozzel egyetembe, igy a viz kismertekben fogy es nem
teljesen igaz a zartsag.
A regi otok (autook) kezi legtelenitest igenyeltek. A legmagasabb pontra
beraktak egy csapot, amin elengedtek a levegot. A levego megoli a hocseret.
Mar a skoda motor is automata legtelenitovel van ellatva. Ezt ugy oldjak
meg, hogy a motor legmahasabb pontjarol van egy rovidzar a kiegyenlito
tartaly fele.
Ez a rovidzar feltetlenul rontja a hutest. Az erre tavozo meleg viz nem
jut a hutobe. A csovet vekonyra keszitettek, igy az korlatozza ezt az
aramot, es megy boven a hutobe is. Az esetleges levegot ez a cso vezeti el a
motorbol. Szomoru esetben ez fustgaz, ami a hibas hf-n vagy tomiteseken megy
at. Sajne ezen az uton megy el hutoviz is.
A skodanal elol van a huto es a radiator. Ezek egyszeruen nem
legtelenithetok automatikusan. Igy marad a kezi legtelenites. Normat esetben
csak fagyallo szere eseten kell legtyeleniteni.
P.H. agrizli
More information about the Elektro
mailing list