mozdonykurt betaverzio
pyxys1
pyxys1 at westel900.net
Fri Mar 21 22:18:54 CET 2003
Hello Hidvegi,
Friday, March 21, 2003, 7:25:44 PM, you wrote:
>> Naaa... Ha a tömeg 5km/h sebességgel megy, akkor harmad olyan széles
>>helyen nem fognak 15km/h sebességgel futni (mint ahogy a víz teszi).
HJ> Hanem? Osszenyomodnak picire? Nincs mese, a szukebb keresztmetszeten ugyanannyi
HJ> embernek muszaj athaladnia, mint a bovebben.
HJ> Ertem en, mire gondolsz: a folyadek felgyorsul, ha beszukul a keresztmetszet, az
HJ> emberaram meg lelassul a szukuletben, ergo - es itt hibas a gondolatmeneted - a
HJ> bovebb reszen meginkabb lelassul. Nem is tehet mast, nincs embernyelo :-) a
HJ> szukulet elott.
>>> Nos, Bp-en bizony neha csak ennek a kis rugalmassagnak koszonheto, hogy
>>> a zoldhullam mellett egyaltalan mozdul a kocsisor. Gyakorlatbol lehet
>>> erezni neha, hogy bizony a csaknem teljes beallas bizony ettol a csoben
>>> aramlo, kevesbe osszenyomhato kozeg es a valahol mindig lezarva tartott
>>> keresztezodes miatt van.
>> Hmm... nem. Akkor lenne így, ha a kocsisor ,,összenyomhatatlan'' lenne,
>>de nem az. A haladó kocsisor kétszer-háromszor akkora méretű, mint az
>>álló. Ebből következően már nem működik rá az analógia.
HJ> Ma mar eleg jo a kozlekedes pl Bp-en. Volt egy ido, amikor meg a benzin ara
HJ> alacsony volt, joval a taxis sztrajk elott. Akkor voltak azok a vastag dugok,
HJ> amikre ez a hasonlatom illett. Akkor volt olyan Bp, hogy pl egyszer az
HJ> osztyapenkonal :-) felborult egy kamion, aminek kovetkezteben 3 orat ucsorogtem
HJ> egy mellekutcaban a Mester utca kornyeken. Ennyire spiccen volt a varos. Ma mar
HJ> azert ilyen nincs, ma mar jelentos utkorlatozasok is lehetnek ilyen infartkus
HJ> nelkul. Szal hidd el, van olyan szitu, amikor a folyadek-sorozatszelep elv eleg
HJ> jol ervenyesul.
HJ> Kulonben a vita eleg ertelmetlen, ebbe a temaba beleaskalodni egy eleg nagy
HJ> elmeleti munka lehet, sok idot, penzt igenyel. Az csaknem biztos, hogy a jelen
HJ> helyzet messze van az optimumtol (mondjuk ha az athaladasi ido szerint
HJ> optimalizalnank). Es meg szamos tema van, ami befolyasolo, pl a parkolassal
HJ> osszefuggo rengeteg dolog, a munkaidok, a munkahelyek, tavmunka, kozlekedesi
HJ> kultura, mittudomenmi meg. Nem hiszem, hogy itt barmi eloremutatot is produkalni
HJ> tudnank. Legfoljebb latjuk, hogy a tobbiek is ugyanolyan dolgokk miatt
HJ> bosszankodnak. :-)
HJ> hjozsi
jó régen láttam egy valamilyen csatornán egy valamilyen ism. terj.
műsorban, hogy van (talán L.A.-ben) egy közlekedés kutató intézet,
ahol egy szuperszgppel modellezik a közlekedést. auto és gyalogos
szinten. lenyűgözött a modellezés bonyolultsága és az a hihetettlen
mennyiségű pénz amit elköltöttek rá.
sajnaos nem emléxem, hogy mikor, hol, mit láttam. :-))
--
Best regards,
pyxys1 mailto:pyxys1 at westel900.net
More information about the Elektro
mailing list