mozdonykurt betaverzio
Auth Gábor
franko at mail.rgstudio.hu
Thu Mar 20 11:59:38 CET 2003
Halihó!
2003. március 19. 23.11 dátummal Hidvegi Jozsef ezt írta:
>> Ezert nem lehet hidrotechnikailag modellezni a menekulo embertomeget!
>> (Szeles folyoson hompolygo tomeg, az utszukulernel nem gyorsit be,
>> mint a viz. Beszorul kemenyen, mert osszenyomhato.
> Dehogynem gyorsit be! Pontosabban lelassul a varthoz kepest, viszont a
> nagyobb keresztmetsztu reszeken meg sokkal jobban lelassul. De nem
> errol volt szo.
Naaa... Ha a tömeg 5km/h sebességgel megy, akkor harmad olyan széles
helyen nem fognak 15km/h sebességgel futni (mint ahogy a víz teszi).
> Nos, Bp-en bizony neha csak ennek a kis rugalmassagnak koszonheto, hogy
> a zoldhullam mellett egyaltalan mozdul a kocsisor. Gyakorlatbol lehet
> erezni neha, hogy bizony a csaknem teljes beallas bizony ettol a csoben
> aramlo, kevesbe osszenyomhato kozeg es a valahol mindig lezarva tartott
> keresztezodes miatt van.
Hmm... nem. Akkor lenne így, ha a kocsisor ,,összenyomhatatlan'' lenne,
de nem az. A haladó kocsisor kétszer-háromszor akkora méretű, mint az
álló. Ebből következően már nem működik rá az analógia.
Namost a gondot az okozza, hogy a tömött álló kocsisorban nem lehet
helyet szorítani a mozgó kocsisornak: egy kettő autó tud egyszerre
haladni. Akkor lehetne megoldani ezt a problémát, ha az autósok _saját_
érdekükben hagynának helyeket, ahova expandálhat a mozgó sor.
--
Frank O'Yanco -=- Mobil +36-70/312-1856 +36-30/368-7792 -=- ICQ: 49179141
FreeBSD (current stable branch) - Toshiba Satellite 1410
Key fingerprint E99D 1A55 0DF2 3AAC 2A15 FD55 0D71 B88D 35E5 C50D
More information about the Elektro
mailing list