mozdonykurt betaverzio

Fekete Laszlo lampas at rdslink.ro
Wed Mar 19 15:25:49 CET 2003



>
> Osszefugg ezzel egy komoly problema. A zoldhullam telitett ut eseten attol
> fuggoen fogja szorosabban vagy kevesbe szorosan a forgalmat, hogy milyen
> rugalmas a kocsioszlop. Ha csupa digitalis sofor lenne, akkor az oszlop
> rugalmassaga nagyon lecsokkenne. Ha ez tokeletesen megszunne, akkor a
forgalom
> tok beallna. Milert is? (Nem tudom, a kozlekedes-szervezok miert nem
jonnek ra,
> es innen majdnem elektro).
>
> Ha egy hosszu vizcsovet kepzelunk el, amelyen rendre golyoscsapokat
helyezunk
> el, ezeket zoldhullam szeruen nyitogatjuk-csukogatjuk, akkor vizaramlas
nem
> lesz, hiaba van nyomas, mert mindig van a csoben legalabb egy lezart csap.
Ha a
> viz rugalmas lenne, vagy gaz a kozeg (keves a digitalis sofor), akkor
lehet
> aramlas.
> De ha mar viz, miert nem jonnek ra, hogy idonkent az osszes csapot ki
kellene
> nyitni egyszerre, vagy legalabbis lenne olyan idotartam, amikor mind
nyitva van,
> es wc-oblites-szeruen meglodulhatna a kocsifolyam.

    Hoppa, hoppa!
Az analogia vizzel santit!
Ezert nem lehet hidrotechnikailag modellezni a menekulo embertomeget!
(Szeles folyoson hompolygo tomeg, az utszukulernel nem gyorsit be,
mint a viz. Beszorul kemenyen, mert osszenyomhato.
Valami hasonlo tortenik a kozlekedesben is.
A lampavaltasnal ha minden sofor, zoldre egyszerre elinduna ,nem
varna, mig a tavolsag az elotte araszoloig megno, sokkal tobben fernenek at.
A legelso ugyis begyorsit, mert szabad a palya, es igy kialakulhat a
sebessegnek megfelelo fektavolsag is.
                        Udv. Lampas





More information about the Elektro mailing list