Po"rgo" Colt
csipet
csippet at freemail.hu
Fri Mar 7 10:40:32 CET 2003
Hi!
Nagyon koszonom Trebitschnek a reszletes ismertetot, hetvegen megnezem a
leptetomotort, ill. kiprobalom a resetelest. Kerdesem: Nem okozhat esetleg
ez az aramtalanitas veletlenul sem problemat, pl. mint bizonyos riasztoknal,
hogy utana van amelyiknel meg kell keresni a riasztoban egy kis nyomogombot,
kulonben pl. nem tudom kinyitni az ajtot, allandoan riaszt?
Jó lenne errol a CHECK ENGINE jelzorol valami tobbet tudnom, mi a szerepe, a
kodtablazatnak nagyon orulne'k, biztosan sokat segitene a kesobbiekben is.
Feri
----- Original Message -----
From: "Trebitsch" <trebi at algoritmic.hu>
To: <elektro at irisz.hu>
Sent: Thursday, March 06, 2003 10:45 PM
Subject: Re: Po"rgo" Colt
A Mitsu Colt hengerenkenti befecskendezeses. Az alapjaratot az alapjarati
leptetomotorral allitja be, amelyik a
fojtoszelep alaphelyzetet utkozteti
egy kis mechanikara. A raszabalyzas menet kozben, meg
kormanyszervo-dolgozasra teljesen termeszetes, igy kell lennie. A
kormanyszervo egy testjelet ad, az vezerli a computert, a mozgast pedig
vegtelenul egyszeruen, a kilometeroraba szerelt reed-patronnal figyeli, a
km-ora magnese megszaggatja. Amig gurul az auto, kicsit emel az alapjaraton,
h meg veletlenul se allhasson le.
Ha nem tekergettek el, akkor segiteni fog a computer resetelese, amit baromi
egyszeruen, az akkusaru kb. 1 percre leszedesevel lehet megoldani.
Ha eltekergettek, es a reset nem segit, akkor a leptetomotor mellett
megtalalod az allitocsavart, rugo van a nyakan, a motor hatulso reszenm az
utaster fele.
A gumidugo alatti csavar csak az egeszen alap levegot allitja be, hogy ha
ciganygyerekek potyognak az egbol, akkor is atmenjen valami, ez megkeruli a
fojtoszelepet, es egy kupos csavarral lehet keresztmetszetet valtoztatni.
Amugy a vilag (ma) legprecizebb legmennyiseg-erzekeloje van a lexurohazban,
Karman Todor elmelete alapjan (Karman-vortex, Karman-orvenyek) dolgoztak ki
a japanok. Ultrahang-sorompoval, 1% koruli pontossaggal meri a bearamlo
levego terfogataramat.
A check engine lampat nem kell megvarni, hogy kialudjon, lehet inditani
addig is, mig eg.
A szerviz-stekkert a kesztyutarto mogott talalod, egy sima LED+1k, vagy egy
buzzerrel kiolvashato, "morzejelekkel" kozli, h mi baja - ha van neki.
Bekotest (2 laba kell osszesen, abbol is test az egyik) meg kodtablazatot
most hirtelen nem talaltam, de majdcsak... :)
Udv: Trebitsch
----- Original Message -----
From: "csipet" <csippet at freemail.hu>
To: <elektro at irisz.hu>
Cc: <lista at chipcad.hu>
Sent: Thursday, March 06, 2003 6:03 PM
Subject: Re: Po"rgo" Colt
> Sziasztok!
>
> Eloszor is koszonom a sok hozzaszolast. Elnezest kerek a hallgatasert, de
> elutaztam. A segito tanacsaitok alapjan egyertelmu, hogy a "mester" akihez
> vittuk, egy kutyauto". Nem gondoltam volna, hogy ennyi minden befolyasolja
> az alapjaratot. sygma at tesla.hu kerdezte, hogy van-e benne klima, nincs,
de
> szervokormany van es annak a mozgatasara is felporog. Hogy pontosan
mekkora
> fordulatszamra porog fel, nem tudom, nincs a kocsiban fordulatszammero, de
> biztos, hogy ez tul magas.Amugy lehetseges, hogy az elozo gazdajanal volt
> me'g benne klima,
> mert latszik, hogy valami regebben me'g lehetett beleszerelve.Valamivel
tobb
> mint fel eve lett vasarolva, az elozmenyei ismeretlenek. Pl. a riasztot,
> radiot
> is lenyulta'k belole. Egyebkent ha nincs bekapcsolva a futes, es a meg
> elfogadhato maximumon van a vízhofokmero, kicsit lassabban porog. Pl.
varosi
> totyogasban, hosszu alapjaraton. A legszuro nem tunik eltomodottnek. A
> gyujtogyertyak voltak cserelve, azokra nem reagalt.
>
> Azt hiszem elsonek - mivel ugyis aktualis- a kifujo kipufogo reszt hozzuk
> rendbe, es ha ezutan is tul gyors az alapjarat, akkor vegignezzuk az
> erzekeloket. Aztan a tobbi ajanlott hibalehetoseget is. Egyelore sajnos
meg
> a tipusrol nem sikerult leirast talalnom, keresgelek, ha tudtok segiteni
> elore is koszi. Ezt a bizonyos szerviz csatlakozot altalaban hol kell
> keresni?
>
> Ma's: Van a muszerfalon egy CHECK ENGINE kijelzes ami a gyujtas raadasa
> utan kb. 5 mp. mulva elalszik. Ez milyen hiba eseten marad egve, valaki
azt
> mondta, hogy csak a kialvasa utan szabad rainditozni, mint pl. a regi
> dieseleknel az izzitas kontrollego elsotetedese utan? En ennel nem
szoktam
> kivarni, nem vettem eszre kulonbseget.
>
>
> Udvozlettel: Feri
>
> ----- Original Message -----
> From: "csipet" <csippet at freemail.hu>
> To: <elektro at irisz.hu>
>
>
> Csipet wrote:
>
> Sziasztok!
>
> A kovetkezo a gondom:
>
> Haver Mitsubishi Colt 1,3 ELI benzines, injektoros /93-as/ kocsijanak tul
> magas az alapjarata. Vajon mi okozhatja, illetve hogyan lehetne lejjebb
> venni. A gazbovdenne'l megvan a holtjatek, az injektoron van egy
gumidugoval
> lezart /keverekallito ? / csavar, de az sem tudja lejjebb venni. A
kipufogo
> elol a "gegecsonel" kisse kifuj, de az okosok ??? szerint ez nem
okozhatja.
> Raadasul furcsa modon ha a kocsi nem a'll, hanem gurul, akkor is kisse
+-ban
> megemeli a gazt. Az egyik mester szerint mert kevesbe terheli ilyenkor a
> valtoban az olaj a motort, de ez annyira feltuno, hogy szerintem
> elektronikusan tortenik. Volt olyan otlet is, hogy valamelyik erzekelo
> hibas es emiatt porog tulzottan. Vajon elektronikai, vagy egyéb gond
lehet?
> Haver anyagilag nincs túl eleresztve, jó lenne ha házilag lehetne urra
lenni
> a probleman. Egyebkent a kocsi szepen indul, jol megy, a fogyasztasa is
> elfogadato, csak ez a franya alapjarat, illetve a lassu menet a tulzottan
> porgo motorral ...
>
> Az ugye nem lehet, hogy szoftveresen /93-as, lehet ez mar kompjuteres,
vagy
> processzoros -nem értek hozzá sajna ennyire / magas az alapjarat?
>
> Ha esetleg tudtok az adott tipusrol, ill. az ilyen jellegu problema
> elharitasaban valamilyen lehetoleg magyar nyelvu szakirodalmat barmilyen
> formaban, elerhetosegben, illetve barmi infot, azt is megkoszonnem,
> termeszetesen maganban is jo, ha nem annyira lista-tema..
>
> Elore is koszonom a segitsegeteket
>
>
> Feri
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
More information about the Elektro
mailing list