Po"rgo" Colt
csipet
csippet at freemail.hu
Thu Mar 6 18:03:15 CET 2003
Sziasztok!
Eloszor is koszonom a sok hozzaszolast. Elnezest kerek a hallgatasert, de
elutaztam. A segito tanacsaitok alapjan egyertelmu, hogy a "mester" akihez
vittuk, egy kutyauto". Nem gondoltam volna, hogy ennyi minden befolyasolja
az alapjaratot. sygma at tesla.hu kerdezte, hogy van-e benne klima, nincs, de
szervokormany van es annak a mozgatasara is felporog. Hogy pontosan mekkora
fordulatszamra porog fel, nem tudom, nincs a kocsiban fordulatszammero, de
biztos, hogy ez tul magas.Amugy lehetseges, hogy az elozo gazdajanal volt
me'g benne klima,
mert latszik, hogy valami regebben me'g lehetett beleszerelve.Valamivel tobb
mint fel eve lett vasarolva, az elozmenyei ismeretlenek. Pl. a riasztot,
radiot
is lenyulta'k belole. Egyebkent ha nincs bekapcsolva a futes, es a meg
elfogadhato maximumon van a vízhofokmero, kicsit lassabban porog. Pl. varosi
totyogasban, hosszu alapjaraton. A legszuro nem tunik eltomodottnek. A
gyujtogyertyak voltak cserelve, azokra nem reagalt.
Azt hiszem elsonek - mivel ugyis aktualis- a kifujo kipufogo reszt hozzuk
rendbe, es ha ezutan is tul gyors az alapjarat, akkor vegignezzuk az
erzekeloket. Aztan a tobbi ajanlott hibalehetoseget is. Egyelore sajnos meg
a tipusrol nem sikerult leirast talalnom, keresgelek, ha tudtok segiteni
elore is koszi. Ezt a bizonyos szerviz csatlakozot altalaban hol kell
keresni?
Ma's: Van a muszerfalon egy CHECK ENGINE kijelzes ami a gyujtas raadasa
utan kb. 5 mp. mulva elalszik. Ez milyen hiba eseten marad egve, valaki azt
mondta, hogy csak a kialvasa utan szabad rainditozni, mint pl. a regi
dieseleknel az izzitas kontrollego elsotetedese utan? En ennel nem szoktam
kivarni, nem vettem eszre kulonbseget.
Udvozlettel: Feri
----- Original Message -----
From: "csipet" <csippet at freemail.hu>
To: <elektro at irisz.hu>
Csipet wrote:
Sziasztok!
A kovetkezo a gondom:
Haver Mitsubishi Colt 1,3 ELI benzines, injektoros /93-as/ kocsijanak tul
magas az alapjarata. Vajon mi okozhatja, illetve hogyan lehetne lejjebb
venni. A gazbovdenne'l megvan a holtjatek, az injektoron van egy gumidugoval
lezart /keverekallito ? / csavar, de az sem tudja lejjebb venni. A kipufogo
elol a "gegecsonel" kisse kifuj, de az okosok ??? szerint ez nem okozhatja.
Raadasul furcsa modon ha a kocsi nem a'll, hanem gurul, akkor is kisse +-ban
megemeli a gazt. Az egyik mester szerint mert kevesbe terheli ilyenkor a
valtoban az olaj a motort, de ez annyira feltuno, hogy szerintem
elektronikusan tortenik. Volt olyan otlet is, hogy valamelyik erzekelo
hibas es emiatt porog tulzottan. Vajon elektronikai, vagy egyéb gond lehet?
Haver anyagilag nincs túl eleresztve, jó lenne ha házilag lehetne urra lenni
a probleman. Egyebkent a kocsi szepen indul, jol megy, a fogyasztasa is
elfogadato, csak ez a franya alapjarat, illetve a lassu menet a tulzottan
porgo motorral ...
Az ugye nem lehet, hogy szoftveresen /93-as, lehet ez mar kompjuteres, vagy
processzoros -nem értek hozzá sajna ennyire / magas az alapjarat?
Ha esetleg tudtok az adott tipusrol, ill. az ilyen jellegu problema
elharitasaban valamilyen lehetoleg magyar nyelvu szakirodalmat barmilyen
formaban, elerhetosegben, illetve barmi infot, azt is megkoszonnem,
termeszetesen maganban is jo, ha nem annyira lista-tema..
Elore is koszonom a segitsegeteket
Feri
More information about the Elektro
mailing list