Po"rgo" Colt
Fuzesi Arnold
arno at freemail.hu
Wed Mar 5 14:33:15 CET 2003
-Vizhofokmero szenzor rossz, testelese rossz, kontakthiba, emiatt allandoan
dusit. (Ennek ellentmond a normalis fogyasztas)
-Alapjarati motor/szelep retkes/rossz/kontakthibas -> felakad kvazi falsot
sziv. (kitakaritani - egyebkent sem art)
-Benzinnyomasszabalyzo kisebb nyomast produkal, ettol is felmegy az
alapjarati fordszam.
Ezt esetleg megmeretni, szerintem ennyit 1-2-3 ezerert megcsinalnak, ha ugy
all hozza mindket fe'l.
-Falsot kap ugy siman valahol. (Vakuumcsoveket erdemes ledugozni egy
csavarral vagy megvizsgalni.)
-Pillangoszelepen levo potmeter retkes-kontakthibas-rossz stb.
-Lambdat huzzatok le egy proba erejeig.
Hirtelen tobb otletem nincs.
Erdemes lenne tudni, hogyan romlott el!
Valaki bszgatta (allitgatta a pillangoszelepnel a falslevego csavart,
tekergette a benzinnyomast), vagy magatol?
Esetleg erdemes lenne egy olyat merni, hogy a szenzorok fold vezeteke, es az
akku negativ polusa kozott van-e feszultseg!
Van-e rendes foldje a cuccnak.
Ugyan ezt a 12V-al, 5V-al. (5V a pillangoszelep potinal, map
szenzornal/legmennyisegmeronel van ha minden igaz, mindenhol mashol 12V)
A kipuff lyuk max egyenetlen jarast okoz.
Nalam legalabb is csak annyit csinalt.
Meg budos volt az utasterben...
Arnold
Ui: ne html-ben irj!
----- Original Message -----
From: csipet
To: elektro at irisz.hu
Cc: lista at chipcad.hu
Sent: Wednesday, March 05, 2003 2:20 PM
Subject: Po"rgo" Colt
Sziasztok!
A kovetkezo a gondom:
Haver Mitsubishi Colt 1,3 ELI benzines, injektoros /93-as/ kocsijanak tul
magas az alapjarata. Vajon mi okozhatja, illetve hogyan lehetne lejjebb
venni. A gazbovdenne'l megvan a holtjatek, az injektoron van egy gumidugoval
lezart /keverekallito ? / csavar, de az sem tudja lejjebb venni. A kipufogo
elol a "gegecsonel" kisse kifuj, de az okosok ??? szerint ez nem okozhatja.
Raadasul furcsa modon ha a kocsi nem a'll, hanem gurul, akkor is kisse +-ban
megemeli a gazt. Az egyik mester szerint mert kevesbe terheli ilyenkor a
valtoban az olaj a motort, de ez annyira feltuno, hogy szerintem
elektronikusan tortenik. Volt olyan otlet is, hogy valamelyik erzekelo
hibas es emiatt porog tulzottan. Vajon elektronikai, vagy egyéb gond lehet?
Haver anyagilag nincs túl eleresztve, jó lenne ha házilag lehetne urra lenni
a probleman. Egyebkent a kocsi szepen indul, jol megy, a fogyasztasa is
elfogadato, csak ez a franya alapjarat, illetve a lassu menet a tulzottan
porgo motorral ...
Az ugye nem lehet, hogy szoftveresen /93-as, lehet ez mar kompjuteres, vagy
processzoros -nem értek hozzá sajna ennyire / magas az alapjarat?
Ha esetleg tudtok az adott tipusrol, ill. az ilyen jellegu problema
elharitasaban valamilyen lehetoleg magyar nyelvu szakirodalmat barmilyen
formaban, elerhetosegben, illetve barmi infot, azt is megkoszonnem,
termeszetesen maganban is jo, ha nem annyira lista-tema..
Elore is koszonom a segitsegeteket
Feri
More information about the Elektro
mailing list