cegauto
Hidvegi Jozsef
jhidvegi at alarmix.net
Thu Jun 26 22:40:41 CEST 2003
> A vallalat dolgozojakent olcson vehetnek egy dobozos pickupot lejart
> muszakival. Hogyan adhatnam tovabb ugy, hogy ne kelljen atiratni a nevemre +
> kotelezot kotni ra?
Egy lehetoseg, remelem, jarhato ut:
A ceget ra kellene venni, hogy vonja ki a forgalombol ideiglenesen. Ez azzal
jar, hogy le kell adni a rendszamot, amit 1 evig oriznek valamekkora osszegert,
kb 1500Ft lehet (ennyi volt 1-2 eve).
Ezutan adas-veteli szezodes, az auto a tied lesz, de nincs fogalomban, nem kell
sehol atirni, biztositast fizetni. Ezutan ugyanigy eladod, az uj tulaj
forgalombahelyezi, kivaltja a rendszamot ezzel, a forgalmiba beirjak a nevet, o
fog biztositast is kotni stb. Az eljaras soran persze mutogatni kell mindenutt a
ket szerzodest.
Sot, azt sem tartom lehetetlennek, hogy ezt a rendszam leadast is el lehet
kerulni, csak persze nem kell addig jarni az autoval, amig ervenytelen a
forgalmija.
Ha netan valami nem igy lenne, akkor bocs. Szerintem nincs akadalya annak, hogy
egy onkormanyzati ugyfelszolgalaton az erre szakosodott holgyet kikerdezd,
biztosan segiteni fognak. De ha nem, akkor is tutira veszem, hogy lehet neked
ugy tulajdonodban egy jarmu, hogy nem forgalomkepes, mondjuk alkatresznek veszed
meg, vagy ha ugy van kedved, ugyanigy tovabbadod.
Azert tunik jarhatobbnak a rendszam leadas, mert az megszunteti a kotfelbizt
jogviszonyat mindenkinek a jargannyal kapcsolatban. Kulonben amig valaki mas
nevere nem irodik at, addig az eredeti tulaj fizet. Sot, valami hatarido is van
az atirasra vasarlas eseten, ami nem gond, ha ezalatt te is tuladsz a jarmuvon.
Ha nem, akkor jobb, ha le van adva a rendszam.
(Mas kerdes, hogy nem eri-e meg, hogy a nevedre irasd, ez koltsegekkel jar, de
jobb aron tudod esetleg eladni ugy, hogy nemcsak megteruljenek a koltsegeid, de
meg hasznod is legyen ezokbol is rajta. Meg igy tobb idod is van megkeresni az
alkalmas vevot, mintha a rendszam az eredeti tulaj jogan van fenn.)
Ide kapcsolodik, hogy ha valaki uj autot vasarol, ami soran - ma divatos
eljaras - a regit "leadja", akkor is elofordul, hogy nem zuzzak be, hanem ha
olyan allapotban van, egy autoszerelo kozbeiktatasaval eladjak. (Most eppen egy
ilyen esetet ismerek teljesen konkretan, tehat az eredeti es az uj tulajt is
ismerem szemelyesen). Anelkul, hogy beleneztem volna a forgalmiba
(megkerdezhetem persze), hogy kik lettek azota beleirva, csaknem biztos vagyok
benne, hogy a regi es az uj tulajon kivul senki mas nincs benne. Tehat a
markakereskedo, akinel le lehetett adni az autot, az se, meg az autoszerelo sem,
holott a regi tulaj, amikor megkapta az autojat es leadta a regit, azzal minden
el volt rendezve. Es az is biztos, hogy joval tobb ido telt el a regi kocsi
leadasa es az uj tulaj megjelenese kozott, mint az atirasi idore vonatkozo
torvenyi kotelezettseg, asszem vmi 2 het.
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list