Peltier tap kocsiba hogyan?
Hidvegi Jozsef
jhidvegi at alarmix.net
Fri Jun 6 17:54:39 CEST 2003
>> Nem számolsz rosszul, de a generátort nem igazán kell félteni. Ugyanis egy
>
>Szerintem jogos az aggodalom. Eddig két autóm volt, s mind a kettővel
>jártam úgy, hogy töltés balra el, (érdekes, a töltésjelző nem világított
>egyik
>esetben se) akku lemerül, én meg ott állok valahol, s nem indul be a dög.
>Szóval egy árammérő vagy egy akkufesz mérő mindenképp kelleni fog.
A fesz méréséről én is megemlékeztem, de nem azért kell, hogy nehogy
tönkremenjen a generátor, hanem azért, hogy nehogy tök lemerítsem az aksit.
Azért gondold meg, jól is néznénk ki, ha bármiért lemerül az aksi, és a
generátor ezt a tényt a motor elindítása után tönkremenetellel reagálná le.
Ugyanis egy jó, de lemerült aksi egész nagy áramok ellenére is valami 13,5V
környékén megfogja a feszt. Ha még a lámpák is felkapcsolandók, jódarabig biztos
nem áll elő a fesszabályozó által előírt érték, tehát ha van áramkorlát, akkor
az él, ha nincs, akkor a generátor természetes jelleggörbéje szerint alakulnak a
dolgok. Ez volna az az ominózus 40A. A zsiguliban is ennyi volt. :-)
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list