Peltier tap kocsiba hogyan?

Hidvegi Jozsef jhidvegi at alarmix.net
Fri Jun 6 10:31:57 CEST 2003


> akkor most már csak az a kérdés, hogy ha így meg lehet oldani, minden
> buktató nélkül, akkor vajon mi a francért nem ezt a módszert
> használják? nem hallottam egyetlen egy autóról sem amiben gyárilag ez
> lenne a megoldás... valami buktató nem lesz?

Nem. Vagyis igen, az, hogy ez meg se közelít egy normális klímát. Itt nem lehet
majd azt megcsinálni,  hogy eszkábálok egy hőfokszabályozót, és belövöm kinti 35
fokban benti 23 fokra, mert ha árnyékban állna a kocsi, és van delej is (jár a
motor), akkor se tudja előállítani.
Amire ez jó lenne, az csak annyi, hogy ha valahogy sikerül egy halovány
légáramot az egyszem soför felé irányítani, ami picivel hidegebb, és picivel
szárazabb, mintha kintről jön a forró levegő, már sokat értünk el. Főleg, ha azt
is sikerül megcsinálni, hogy ne a kinti levegőt próbálja hűtögetni, hanem
valahogy bentről szívjon. Az esetleg lecsapódó nedvességet még csak nem is kell
kivezetni, ezért nem kéne megfúrni a kasznit, mert amennyit ez tud, az egy
kólásüvegben is biztosan elfér, valszleg egész nap kellene dolgoznia, hogy 1
liter összejöjjön.
Spiccre lehetne méretezni. Fényszóróknak nem kell 100W-osnak  lenniük, meg lehet
elégedni a 45/55W-tal (vmi ilyesmi rémlik), aztán van a hátsó világítás, és
kész. Városban, ha nem akarok világítani, esetleg még be lehetne kapcsolni egy
kockát ebből.
A legnehezebb ügy a melegoldali hűtés lehet. Ezt valahogy vízzel kellene...
nemtudom. Lehet, hogy azért a nem túl sok meleg napért nem érdemes ennyit
szarakodni, ha az ember nem sokat járkál.

hjozsi



More information about the Elektro mailing list