Volt villam de mar kocsi klima

Barcza Gergely (M&F) gergob3 at maxtm.hu
Wed Jun 4 16:02:09 CEST 2003


Hi,

>> bevenni, ergo kiteszik a 40-es tablat. Ez a leggyakoribb tabla
kulonfele
>Ok, lehet. Vagy inkabb mindket szempontot figyelembe veszik.

Kanyarban, flik-flakkokban a sebessegkorlatozas ugy mukodik inkabb, ha
havas-latyakos idoben egy atlagosnak _velt_ gepkocsivezeto, az
_atlagosnak_ velt autojaval halad, 60km/h-val be tudja venni a kanyart,
akkor kb. 40-vagy 50km/h-s korlatozo tabla kerul ki.

Nem rossz megoldas, bar nem is a legjobb.

> parhuzamos egy autopalyaval, aminek iszonyatos ara van (ld M5), akkor
a
> telepules kib at szasbol telerakja a foutvonalat 40-es meg 30-as
tablaval? (Nagy
> marhasag, ok faragnak ra, sokkal tovabb pofognek igy ott a jarmuvek,
na meg
> ugyis min. 50-nel mennek. Vagy azert csinaljak, hogy idonkent lehessen
> kaszirozni?)

Van ilyen.
Sot a terelesnek a masik modja lehetne, ha nem "E" utrol van szo, hogy a
telepulesen athalado utszakaszrol kitiltjak a teherforgalmat.
Valamilyen modon meg kell oldani a telepulesek megkozelithetoseget es az
athalado forgalom eltereleset a nagyobb tereherbirasu utakra.
Azt meg kesz-passz el kell fogadni, hogy az uthasznalateret egyes
esetekben fizetni kell. Kozlekedes koltseggel jar, de a teherforgalomban
itt nem a megelhetesrol van szo, hanem a koltsegek visszaszoritasarol,
"fillereskedesrol".

>> lehetne mondani. A legnagyobb kozlekedesi demagogiak koze tartozik a
>> balesetek okakent mindig a jog szerinti gyorshajtasra hivatkozni.
>Ezzel egyetertek. De azert nem elhanyagolhato tenyezo a sebesseg.

De ez valoban igy van. A szemelyi seruleses baleseteknek meg mindig
vezeto ok a sebessegtullepes.
(Persze mindenki azt gondolja magarol, hogy o igy is kepes tokeletesen
vezetni. Azonban ha egy mas tenyezo is beleszol a dologba, akkor
bekovetkezik a baleset, melynek lehet hogy az elsodelges oka mas volt,
de alacsonyabb sebessegnel nem kovetkezik be.)
Mivel itt tobbsegeben mernokok vagytok, elorebocsatom az ertelmetlen
vita elkerulese vegett, hogy az extrem alacsony sebesseg bevezetese
szerintem sem megoldas (->0).




More information about the Elektro mailing list