klima + ABS

HWSW Famulus hwsw at famulus.hu
Tue Jun 3 10:23:06 CEST 2003


> > Elegge fura latvany. Egy fel kort megy a kerek, egy kicsit csuszik, egy
> fel
> > kort megy...Nem ugy tunt, mint ami nagyon varialna. Vagy van fek, vagy
> > nincs.
> > Igazabol ha jol belegondolok, ha egyszer megcsuszott a gumi, akkor
> > hiszterezise van a dolognak, nem
>
> Meglehetosen regiek az ismereteid az ABS-rol. Az osregi ABS-ek valoban igy
> mukodtek, de a maiak mar messze nem varjak meg a blokkolast, hanem a kerek
> szogsebessegenek es kitudja milyen ertekenek vizsgalatabol okoskodnak, es
az
> alapjan szabalyoznak. Pl. Ha azt eszlelik, hogy az egyik kerek forgasa a
> tobbinel sokkal gyorsabban csokken, akkor az blokkolni keszul. Igy tehat
NEM
> varjak meg a blokkolast, sot, mivel minden kereket kulon tudnak a
> csuszashataron tartani, igen jo eredmennyel dolgoznak.
>
> Szabolcs

Azert ugye normal fekezeskor az energiat a  fekben hove alakitva allunk
meg?!
A fek mukodesehez tehat az kell, hogy a fekbetet csusszon a fektarcsan.

Ezt a lehetoseget pedig az adja a kezunkbe,
ha van egy az utohoz kepest kulso! ero
ami az auto vizszintes iranyu energiajat olyan mozgassa alakitja,
hogy a fekbetet/fektarcsa mozogjon egymashoz kepest.

Ha, valamennyire tapad a gumi az uton akkor az ut viszza hajtani igyekszik a
kereket
tehat lehet fekezni, ha kevesbe tapad kevesbe lehet  fekezni

Ha fustol NYILVAN kevesbe tapad, kevesbe hatasos a fek!
Ergo a fustolest EPPEN meg kell elozni!!!!!

Az ABS ezt teszi, ezt kozeliti szerintem barkinel jobban....
Amig nem kezd fustolni addig maximalis lehet a fekhatas az adott uton
DE, addig az ABS se pofazik bele :-)))

Ezert sanda gyanum, hogy az ABS-es igenis rovidebb uton all meg az uttipusok
99%-an
mint az ABS mentes egy eros fekezeskor.

Ezert en Arnoldnak allom a fogadast!

Csak, mivel elmarad a fekezes elejen a gumicsuszas kezdetekor tapasztalhato
test megkonnybules erzese
es ehelyett folyamatosan azonos a lassulas a megallasig igy kevesbe
hatasosnak erzi az ember...

A fentiek alapjan azt gondolom, hogy a fustolve csuszo gumi kevesebb
energiat kepes elfogyasztani,
mint amit a pulzalo fekezessel az ABS belenyom a fektarcsa/fekbetetbe....
Azt is gondolom, hogy az ABS jobban tart csuszashataron mint az ember.

Azt meg nem akarom elhinni, hogy a lagy gumi lemorzsolasaval tobb
energia fogy mint amit az ABS-el pumpalt fekbetet elfogyaszt...
(Radasul ahogy melegszik ugy lagyul is a gumi)

A fekezes kozbeni megkonnyebules tehat szerintem
az ABS mentes fekezes "gyengebbsegenek" jelzoje is egyben.
Belataposol a fekbe lassul, dolsz elore rendesen es nemsokara amikor elkezd
csuszni a gumi
megkonnyebbulsz sot szinte eltunik a lassulast jelzo eloredoles erzese.
Mi ez ha nem annak jele, hogy ettol a pillanattol kisebb a lassulas a
lehetsegesnel?!

A kormany kissebb hatasossaga is a fekezes miatt van szerintem
A tapado ero jo resze elmegy a lassulasra igy nyilvan kevesbe fog a kormany
ezekben a pillanatokban
mert csak a maradekkal kormanyozhatsz, csuszo pedig gumival sehogy mint azt
tudjuk is.

Jo vezetok pedig ABS eseten is lazithatnak a feken,
onnan kezdve az ABS nem pofazik bele, tehat nem lesz kulonbseg!
a fek technikaban.

Szerintem az akinek az ABS elindul az NEM jo vezeto, barmit mond is!!!
mert erosen tul fekezte magat.....

Ha, tul fekezte magat akkor pedig szerintem jo, ha az ABS segit neki, mert
idoben vissza vesz HELYETTE
aztan a jo sofor tenyleg vissza is veheti a labat, ha mar erzi, hogy az ABS
szerint is sok....

KJ







More information about the Elektro mailing list