Peltier tap kocsiba hogyan?
pyxys1
pyxys1 at westel900.net
Mon Jun 2 15:09:50 CEST 2003
Szia Balázs,
Monday, June 02, 2003, 2:18:54 PM, you wrote:
BB> Igazad lehet. De akkor mimet hutsem, hogy ne olvadjak el pici
BB> automban a Balaton fele haladtomban, mikozben a nyari napsugar
BB> ezerrel cirogatja a karosszeriat?
nem tom, nekem úgy van, hogy az autómatika kapcsolgatja a zsalukat, és
először szélvédő+láb, pici mellmagasságban. utánna, mikor lehül a
beállítottra, akkor visszakapcsola a venti 2 fokozatra(ilyenkor már
alig hallani) és csak fej és lábra fúj, de akkor már olyan kicsit,
hogy nem is érezni, csak eccerűen hűvös van. a mell izét el is szoktam
zárni, mert rendesen olyan mintha megnyomná a mellkasomat.
(mintha egy elefánt ülne a tüdőmre olyan tud lenni a
sokáig nagyon hideg fújás mellkasra)
BB> De. Viszont cserebe igen egyszeru felepitesu, az 55 loerobol meg
BB> fussa talan az a 0.1 kilovatta :)
BB> Udv:
BB> BBalazs
nem is a lóerővel van a baj, hanem a generátor bír-e majd annyi
energiát szállítani. pl az enyém 3000 fordulaton (könyv szerint) 40A
tud leadni. ha nézed a peltier elemek áramfelvételét, ez nem tünik túl
soknak... de lehet, hogy nincs igazam, utánna kellene számolni.
viszont ha összejön, én is kiváncsi lennék rá, mert lehet, hogy a
klíma kompresszorra rá lehetne segíteni egy kicsit, mikor nincs
fordulaton a motor.
kicsapodó párára is gondolni kell, ki kell csurgatni a
kocsiból...ilyen párás időben hihetettlen mennyiségű víz gyűlik össze.
rendes tócsák szoktak a kocsi alatt lenni a piros lámpáknál.
--
Best regards,
pyxys1 mailto:pyxys1 at westel900.net
More information about the Elektro
mailing list