klima + ABS
pyxys1
pyxys1 at westel900.net
Mon Jun 2 09:55:01 CEST 2003
Szia Barcza,
Monday, June 02, 2003, 9:31:05 AM, you wrote:
BGMF> Az ABS-es auto szaraz uton (ha mukodik az ABS) hosszabb fekut utan all meg, mint az ABS nelkuli.
BGMF> A blokkolos, gumiegeteses fekezes a leghatekonyabb _szaraz_ uton. Erre az ABS kb 10%-ot tesz ra.
BGMF> Nedves, vizes, taknyos, havas, stb. uton csak elonye van, ott nagy %-ban tudja roviditeni a fekutat.
BGMF> Kifejezetten rossz viszont az ABS a nagyon rossz minosegu, hepehupas, gorongyos, magyar aszfalton. Ha ugral az auto az esetlegesen eloregedoben levo lengescsillapitok miatt, a fekut extrem
BGMF> modon megno, meg extremebb modon pedig ha van ABS. (Nehezen dolgozza fel a levegoben levo, abban a pillanatban blokkolo kerekek dolgait.)
gondolkodtam, hogy mondjak-e még valamit, de csak nem bírom magamban
tartani. szal:
én már 400e km-et nyomtam a mostani autómba és eddig mindössze 3 olyan
eset volt, amikor akkorát kellet fékeznem, hogy bekapcsoljon az abs.
akkor megmentett, mert nem tudtam kormányozni. a kátyukban pattogó
kerékre amúgy sem lehet nagyon számítani, szerintem az abs nem ront
rajta túl sokat. legalábbis a 164es alfán nem kezd dolgozni a abs
motor(?). másik tapasztalat, a 155ös alfán minden huplin valami el
kezde duruzsolni elöl, és bizony rossz érzés. olyan mintha
bekapcsolna az abs. konkluzió:
többféle abs működési mód lehet, mert a két autó (annak ellenére, hogy
uaz a "doboz" van benne, másként működik.
még egy gondolat:
faternek mercije van. 190es. egyszer győr környékén valahogy úgy
alakult neki, hogy kellet fékeznie egy qrva nagyot. blokkolt, utánna
ment az első gumishoz, mert az aszfalton hagyta a fél gumit és annyira
ütöttek a kerekek, hogy 50nel bírt csak menni. ugye ha lett volna abs,
akkor nem kell gumikat cserélni, és valszeg csak azon múlt, hogy jól
"csúszott be", hogy 40éve hivatásos. elgondolkodtat, hogy vajon az a
gumi amit felkent az aszfaltra, az hogyan is viselkedik, mert valahogy
az jut eszembe róla, hogy biztos megolvad, trutyi jelleget ölt, stb.
aztán van még egy meggondolandó dolog:
a fékhatán álltalában nem azonos minden keréken. guminyomás,
féktárcsa, fékbetétek állapota, útfelszín, stb. ha abs-el fékezel, ez
mind korrigálható.
én úgy látom, hogy jó dolog, mert ha olyan helyzetbe kerül az ember,
akkor uralhatja az autót tovább, egyébb helyzetekben meg nem is kerül
elő. az más kérdés, hogy minden lehetőséget meg kell ragadni, hogy az
olyan helyzeteket, ahol már csak ilyenek segítenek, tudatosan el kell kerülni.
--
Best regards,
pyxys1 mailto:pyxys1 at westel900.net
More information about the Elektro
mailing list