ABS

Szima Gábor sygma at tesla.hu
Sun Jun 1 20:20:38 CEST 2003


On Sat, 31 May 2003, [ISO-8859-2] Varga Zoltán wrote:

> Mi a ráknak kell azt kikapcsolni? Kimondottan hasznos, a kocsi teljes
> megállásáig, az utolsó pillanatig irányítható. Én egy éve járok ABS-es
> autóval. (Citroen ZX Volcane)

Havas, dzsuvas uton 2x-esere no a fekut (letapossa az utat maga elott,
nem ekelodik be a ho a kerekek ele).
Nagy elonye, hogy vakon padlofek eseten uralni lehet az autot.

Az ABS egy atlagos autosnak hasznos, egy verprofi sofornek nyug.

Amig egy huzosabb szituacioban a tobbseg altalaban a padlofekig es
"jajistenem" kialtasig jut el, addig egy ezen edzodott versenyzonek ez
talan fel sem tunik :)
Mivel nem lehet mindenki profi (oktatason sosem tanitjak a
karambolt meg a borulast, de meg a veszhelyzetek kezeleset sem), ezert
szukseg van ezekre a (marketing)fogasokra.
Szerintem a rutin oktatasan be kellene vezetni az "extrem helyzetek"
gyakorlasat (csuszos, vizes ut, porges, stb), sok kemenyebb helyzetet meg
lehetne igy uszni. En az elso havazast kovetoen mindig elmegyek egy
formabantarto rajolasra egy felreeso helyre :)

Egyebkent mekkora egy atlagos autonal a teljes fekero?
Vannak otleteim az ABS finomitasara, csak kellenenek adatok :)



								-Sygma


More information about the Elektro mailing list