keszon
victorhu at langsfeld.hu
victorhu at langsfeld.hu
Tue Feb 25 09:19:38 CET 2003
Sziasztok!
On 25 Feb 2003 at 0:13, Gonosz wrote:
> Na ezt én is hallottam a nagyfatertól, de nem értettem, miért kellett oda
> túlnyomás. Nem valami iszonyat mélység, megaztán a BKV "ügyfeleinek" sem
> kell keszonkamrába ülnie egy-egy metrózás után. Valaki elmesélné miért is
> kellett a tulnyomás? Vagy csak valami propaganda volt?
Apam a metro tervezesen dolgozott, igy srac koromban voltam lenn az epitesi
teruleten, persze nem a keszonban.
Az egeszre a pesti talajviszonyok miatt volt szukseg. A pesti oldal a Duna altal
evmilliok alatt osszehordott kavicsos, homok, ami helyenkent folyos homokkal
valtakozik. Mindehhez a vonal messze a talajvizszint alatt epult. A tulnyomassal
lehetett az epites kozben, a szigetelo injektalas elott kivul tartani a vizet es a
homokot. Ha jol emlekszem, kb. 3 atmoszfera tulnyomas alatt dolgoztak, ami
nagyjabol meg is felel a max huszegynehany meter melysegnek. Volt kulon teher-
zsilip gyors nyomasvaltozassal es kulon a szemelyeknek, akik ugyanugy
dekompresszaltak, mint a buvarok. Az Astorianal epitettek a felszinen egy keszon-
kamrat, majd kiasva alola a talajt, lesulyesztetek. Innen astak ki a nyomas alatt
epitett szakaszt. Kegyetlen vilag volt a keszonban, de jol megfizettek, igy mindig
akadt eleg banyasz aki vallakozott ra.
Udv
szepygab
victorhu at langsfeld.hu
More information about the Elektro
mailing list