keszon

victorhu at langsfeld.hu victorhu at langsfeld.hu
Tue Feb 25 09:19:38 CET 2003


Sziasztok!

On 25 Feb 2003 at 0:13, Gonosz wrote:
> Na ezt én is hallottam a nagyfatertól, de nem értettem, miért kellett oda
> túlnyomás. Nem valami iszonyat mélység, megaztán a BKV "ügyfeleinek" sem
> kell keszonkamrába ülnie egy-egy metrózás után. Valaki elmesélné miért is
> kellett a tulnyomás? Vagy csak valami propaganda volt?
Apam a metro tervezesen dolgozott, igy srac koromban voltam lenn az epitesi 
teruleten, persze nem a keszonban.
Az egeszre a pesti talajviszonyok miatt volt szukseg. A pesti oldal a Duna altal 
evmilliok alatt osszehordott kavicsos, homok, ami helyenkent folyos homokkal 
valtakozik. Mindehhez a vonal messze a talajvizszint alatt epult. A tulnyomassal 
lehetett az epites kozben, a szigetelo injektalas elott kivul tartani a vizet es a 
homokot. Ha jol emlekszem, kb. 3 atmoszfera tulnyomas alatt dolgoztak, ami 
nagyjabol meg is felel a max huszegynehany meter melysegnek. Volt kulon teher-
zsilip gyors nyomasvaltozassal es kulon a szemelyeknek, akik ugyanugy 
dekompresszaltak, mint a buvarok. Az Astorianal epitettek a felszinen egy keszon-
kamrat, majd kiasva alola a talajt, lesulyesztetek. Innen astak ki a nyomas alatt 
epitett szakaszt. Kegyetlen vilag volt a keszonban, de jol megfizettek, igy mindig 
akadt eleg banyasz aki vallakozott ra.

Udv

szepygab
victorhu at langsfeld.hu






More information about the Elektro mailing list