navigator

Hidvegi Jozsef jhidvegi at alarmix.net
Tue Feb 25 01:17:58 CET 2003


>Na ezt én is hallottam a nagyfatertól, de nem értettem, miért kellett oda
>túlnyomás. Nem valami iszonyat mélység, megaztán a BKV "ügyfeleinek" sem
>kell keszonkamrába ülnie egy-egy metrózás után. Valaki elmesélné miért is
>kellett a tulnyomás? Vagy csak valami propaganda volt?

Nem, ez veresen komoly dolog volt.
Gondold el, hogy a Duna alatt is at kellett menni az alaguttal, de ettol
fuggetlenul talajviz mindenutt lehetett. A tulnyomas a viz valamelyest torteno
kiszoritasahoz kellett, nem is kicsi. Szamokat az egyes szakaszok melysegerol
mar nem tudok, de nyilvanvalo, hogy pl 50m-rel a Duna szintje alatt legalabb 5
bar-ra szukseg van.

Most mar nyilvan nem kell tulnyomas az utasoknak, mert most mar szigetelve
vannak az alagutak, olyanok, mint egy-egy nagy cso". (Az alakjuk is cso). Van
persze valami nem tul nagy nyomaskulonbseg az egyes szakaszok kozott, de ez a
szellozes miatt van, meg amitatt, hogy amikor a metro megy az alagut csoben, ugy
viselkedik, mint egy rosszul illesztett dugattyu. De Bekatol tudjuk :-), hogy a
dugattyuk akar meg be is lehetnek szakadva, attol a motor meg akar mukodhet is.
:-)

hjozsi





More information about the Elektro mailing list