befecsi ido vs. turbo
Trebitsch
trebi at algoritmic.hu
Wed Feb 19 16:00:22 CET 2003
Nemnem. A befecskendezorendszer szallitasi nyomasa egy membrannal
szabalyozva van, mindig a szivocsonyomas plusz 2-2.5 bar. (Persze az
AC-pumpanak ezt adott szallitasi mennyiseg mellett a szelsoertekeken is
tudnia kell, turbos motorba nagyobbat szerelnek.) Az elv egyszeru: a
befecskendezo szelepeket taplalo vastagabb cso vegen van egy
szabalyzoszelep, amit egy membranos dob vezerel. A membrant terheli egy
rugo, plusz megkapja egy csovon a szivocso nyomasat; a rugo ugy van
hangolva, hogy +2 barnal (mondjuk) nyitja ki a visszafolyo aghoz vezeto
szelepet. Ettol beall a szivocsohoz kepest allando tulnyomas. Igy aztan
eredoben a befecskendezo-szelep nyitasi ideje egyenesen aranyos a
besprickolt mennyiseggel.
Automotornal eleg nehez elkerulni a mechanikat... :)
Trebitsch
----- Original Message -----
From: "Hajdu Csaba" <hajdu at sunserv.kfki.hu>
To: <elektro at irisz.hu>
Cc: <lista at chipcad.hu>
Sent: Wednesday, February 19, 2003 3:40 PM
Subject: Re: befecsi ido vs. turbo
> > Hogy mire is gondolok? Nem létezõ extrém eset: befecsi nyomása 3bár,
tubo
> > által elõállított "szívócsõ" nyomás 3 bár. Ha jól gondolom egy gramm
benya
> > sem jön... Logikusan végiggondolva f(x) függvény alapján figyelembe kell
> > venni a szívócsõ nyomását... :-))) Jól gondolom??
>
> Szerintem inkabb 300 bar es 1 bar ertekekkel kell nezni a dolgot,
> es rogton elhanyagolhato lesz a korrekcio, raadasul a
> befecskendezesi idon at amugyis korrigalva van...
>
>
>
>
More information about the Elektro
mailing list