+24, +12, -12V tap
Moczik Gabor
progzmaster at freemail.hu
Tue Dec 2 22:36:55 CET 2003
jhidvegi wrote:
> Most, hogy latom a feladatot, en legkozelebb ha ilyen kellene, valoban 2x18V-os
> trafot raknek be. Ezzel szepen eloall egy 24V koruli olyan fesz, ami rendes
> egyeniranyitasbol jon ki, szoval mind a ket hullam ott van. A negativ 24V is
Ez OK, de sokkal nagyobb trafo kell, hogy maradjon is 24V ha megterhelem
6A-rel. Ez a toroid eleg sz*r, tesztelgettem a primer korbe beiktatott 3A-es
megszakitot, ugy hogy a sec oldalon rovidzarat csinaltam. Eloszor kicsit
meglepodtem, hogy a vartnal kisebb szikra keletkezett, majd utana akkor
amikor 5 sec utan sem oldott le a megszakito (tovabb nem mertem). A trafo
230V/2x12V/100VA-es, kb. 100mm atmeroju, 50-60mm magas toroid.
> letrejon, abbol siman eloall jelentektelen disszipacioval a +/-12V. Hacsaknem
> soknak talalod a 12V 0,5A-t a 7812-n.
6W disszipacio, 50% hatasfok. Pont csak annyi, hogy kisebb hutoborda kell ra.
> Azert hozzateszem, hogy abban igazad van, hogy a trafo szempontjabol
> egeszsegesebb, ha legalabb a nagyaramu tekercsen ketiranyu aram folyik. Szoval
> jo az, amit csinaltal.
Igazabol azert csinaltam igy, mert igy kisebb kondival lehet pufferelni,
masreszt, hacsak egyik felperiodusban terhelek, akkor a 100VA-es trafobol
mar csak a felet lehet kicsikarni, a masik felperiodusban meg nem csinal
semmit. A kisaram 12V-ot meg azert akarom ketutasan, hogy minel kisebb
legyen a brumm, ugyanis ez az OPA-k tapja, ez a Vref IC tapja, stb...
--
((( Móczik Gábor )))--((( hu <- DOT <- freemail <- AT <- progzmaster )))
((( Debian unstable )))-((( Kernel 2.4.20 )))-((( Celeron466 / 128Mb )))
((( --> Vigyázat! Ön súlyos közlekedési balesetet szenvedett. <-- )))
((( --> Kívánja, hogy a légzsák felfúvódjon? <-- )))
More information about the Elektro
mailing list