bicikli project volt:Re: Tankolas atveres! -repcsi

Szima Gábor sygma at tesla.hu
Fri Aug 22 23:40:49 CEST 2003


On Fri, 22 Aug 2003, [iso-8859-2] Erdös Zoltán wrote:

> Anno az elso fly by wire utasszallito repulogepekkel is sok szoftvergond
> volt, mert az elekronika sokszor hibasan felulbiralta a pilotakat. Azt
> hiszem ebbol volt mar legibaleset is...

Egy ilyen gep letezeserol tudok, az Airbus A340-rol. Probarepulesekor
beszallt a repter mogotti erdobe (egyebkent a pilota hibazott).
Nem hiszem, hogy azota hadrendbe allitottak volna.

Egyebkent a katonai repulokon nem gond, ha kifekszik a szoftver vagy a
komputer, ott a katapult. De egy utasszallitoba nem lehet minden utasnak
kiutalni ilyet..

Itt a kovetkezo modon keszitettek a vezerlest:
Specifikaltak a rendszert, majd 5 hardveres csapatnak atadtak a vas
kifejlesztesenek feladatat. Semmi megkotes, hogy milyen proc vagy egyeb,
csak a teljesitmeny, I/O, stb..
Utana 5 szoftveres ceg megirta a mukodteto szoftvert. Itt sem volt semmi
megkotes, hogy ASM/C/BASIC/stb, vagy embedded/UNIX/Windoz-varazslo (a
pilota konnyen ujratelepitheti haromszor is az ut alatt :).
Az 5 doboz egy szavazogepen keresztul vezerli a gepet. Ha max. ketto
kifekszik, akkor is egyertelmu, hogy mi a helyes. Ha harom doglik meg ugy,
hogy mind mas hulyeseget csinal, akkor is egyertelmuen eldontheto, mi a
jo (de ha mind az otbol kifekszik a vindoz, akkor lehet imadkozni, vagy
esetleg hivni az 555-MSSUGO-t :).



								-Sygma



More information about the Elektro mailing list