ismet generator

Vajk Fekete Vajk.Fekete at oracle.com
Tue Aug 19 14:54:56 CEST 2003


en ugy tudom, hogy az akkumulator es akkumulator kozott van kulonbseg.

az auto akku arra van tervezve, hogy -30 fokban 30 masodpercig toljon 
150 ampert az inditomotornak, de normal esetben soha nem lesz 70% ala 
kisutve. egesz eleteben nem lesz 20%-ig kisutve, max 2-szer.

vannak olyan akkuk, amik kifejezetten arra vannak tervezve hogy aramot 
szallitsal vele. ilyeneket hasznalnak a targoncakban, rokkantkocsiban, 
vitorlashajon, stb. persze ilyet nem lehet a tescoban venni. neha 
erdekelt a szel/napenergia tema, akkor nezegettem, de nem talaltam arat 
ilyen akkukra.

vajk

Hidvegi Jozsef wrote:
>>Egy ilyen akkumulátor blokk szerinted mennyi ideig tartja meg használhatóan a
>>kapacitását, ha állandóan töltögetjük? Autókban azért valahány évente kell
> 
> Megoszlanak a velemenyek is, meg a tapasztalatok is. Akkugyari szakember (aki ma
> is sajat cegen belul ezzel foglalkozik) szerint a jo csepptoltes aldas az
> akkunak. Nekem viszont mar volt olyan tapasztalatom, hogy a csepptoltott vadiuj
> gk akku par honap utan elvesztette a kapacitasat, mig a regi, amit meg el
> akartam hasznalni, jo maradt. A kulonbseg az ugye, hogy az autoban drasztikus a
> toltes, meg drasztikusabb a kisutes (inditozas).
> Ugyanakkor pl letelepitett szunetmentes rendszereknel szinten a csepptoltes
> (pontosabban a 2,3V/cella fesz-szinten tartas) szokott divni. Jofajta aksi
> nagyon sokaig birja. Attol jofajta egy aksi - mondja megint az akkus
> szakember -, hogy milyen tiszta az alapanyag meg a sav. Hat szal ilyeneken
> mulik.
> 
> 
>>cserélni. Úgy tudom, a savas nem is nagyon szereti a mélykisütést, egy-egy
> 
> ilyen
> 
>>12 órás menet adna az arcának rendesen...
> 
> Nem az idotartam a lenyeg, nem ettol lesz a kisutes mely. Termeszetesen a
> melykisutest el kell kerulni, azaz ha tovabbra sincs aramellatas kintrol, akkor
> is le kell kapcsolni az egesz hobelevancot, kulonben valoban tonkremegy az
> akkucsoport. Ekkor lehet - ha nagyon muszaj - buveszkedni. Szukseghelyzetben
> autobol delejt vezetni egy-egy csoportra, szerencses esetben eleve 12V-os az
> akku. Vagy autoval hurcibalni tolteni aksikat valahova, es persze a legjobb
> ekkor, ha van agregator. Az automata agregator mar igen komoly helyekre valo
> csak.
> 
> 
>>Azt sem tudom, mennyit fogyaszt az állandó (csepp) töltés, az aggregátor
> 
> semmit,
> 
>>amíg be nem kapcsolod.
> 
> Ha jo az akku, jelentektelen, szinte tiz mA-eket. Ha szar, meg melegedni is tud,
> ennek megfeleloen zabalni is. Nekem pl a muhelyben egy autoradio szolgaltatja a
> hatterzajt :-), ami aksirol megy, ami folyton toltve van, bar valami igen szar,
> itt maradt ketyerevel. Az aksik is valahonnan ittmaradt, tehat szar aksik. Ha
> foljebb megyek a fessszel, melegszenek is, szoval ezek mar kivannak rendesen. De
> egy-ket oras aramszunet nem okoz hatterzaj-kimaradast. :-)
> 
> hjozsi
> 




More information about the Elektro mailing list