Atmelt vagy milyen procit ajanlotok PIC mellett/helyett?

Kis János kj72 at freemail.hu
Tue Aug 5 12:26:43 CEST 2003


Szia Kovács !,

Tuesday, August 5, 2003, 10:40:54 AM, Írtad:

KA> Az ethernet igy mukodik tudomasom szerint, de a CAN nem. Az egysegek
KA> figyelik a buszt es tudjak, hogy legkorabban mikor szabad elkezdeni egy
KA> uj uzenet kuldeset. Ebben a pillanatban el is kezdik kuldeni. Az
KA> uzenetek az ID-vel kezdodnek, es amint egy olyan bithez ernek, amely az
KA> egyiknel dominans a masiknal recessziv, ez utobbi eszreveszi, hogy az o
KA> adata nem jutott ervenyre, ezert abbahagyja a kuldest es megvarja a
KA> kovetkezo megfelelo pillanatot. A dominans bitet kuldo nem vesz eszre
KA> semmit es az uzenete sem serul. Ove a nagyobb prioritasu uzenet. Atmegy
KA> es utana rogton kovetkezhet a masik.

KA> Udv!

KA> Andras

KA> -----Original Message-----
KA> From: elektro-bounces at tesla.hu [mailto:elektro-bounces at tesla.hu] On
KA> Behalf Of Vomberg István
KA> Sent: Tuesday, August 05, 2003 10:08 AM
KA> To: elektro at tesla.hu
KA> Subject: RE: Atmelt vagy milyen procit ajanlotok PIC mellett/helyett?


KA> A kontroller kinéz a buszra, hogy van-e forgalom. Ha nincs (egyrészt
KA> ugye ehhez is idő kell) akkor elkezd adni (itt is van egy függő
KA> időszelet, mert ebben az időablakban tud elkezdeni adni egy másik cucc),
KA> s közben folyamatosan ellenőrzi a buszon a jelet, hogy az van-e rajta,
KA> amit ő ad. Ha nem, akkor bíza ütközés van, s egy véletlenszámmal
KA> kiszámolt idő múlva kezd el újra adni próbálni.

KA> Tehát egyrész van egy pici holtidőd (mondjuk egy bájtnyi) ameddig figyel
KA> az adás előtt, másrészt valamilyen valószínűséggel (ez busz telítettség
KA> függő) csak akad néhanapján ütközés, ilyenkor mindkét csomag dobódik,
KA> majd a késleltetéssel együtt újra megy mindkettő. Ez megint egy holtidő.

KA> Erre saccoltam 98-99%-ot a lehetséges maximális kihasználtságra.

KA> 2003-08-05, k keltezéssel 09:57-kor Kovács András ezt írta:
>> Ami az utkozest illeti mibol adodik a 98-99%-os korlat?

KA> I.
 Valaki írta, hogy még nincs Atmel CAN vezérlő.
 Mégis van...
http://www.atmel.com/general/resources/doc3271.pdf
11.oldal
ATA6660: High Speed CAN Transceiver, Fully Compatible to ISO 11898, High
Voltage Bus Protection -40 to +40V

B10011S: Low-speed CAN Transceiver for High Transmission Levels, Two-wire Bus
Interface, Point-to-point Interface between Trucks and Trailers, Interface 
between Dashboard and Engine, etc., High Reliability, 27V Operation, 
Hardware Fault Recognition, Immunity against Electromagnetic 
Interference, High Noise Immunity, According to ISO WD 11992-1

TSS461C: Vehicle Area Network (VAN) Data Link Controller

TSS463-AA: Vehicle Area Network (VAN) Data Link Controller with Serial Interface

TSSIO16E: Vehicle Area Network (VAN) Peripheral Circuit . 16 I/Os

T89C51CC02: 16-Kbyte Flash MCU with 4 Message Objects CAN Controller, 512-byte
RAM, 2-Kbyte EEPROM, 10-bit ADC, PCA
T89C51CC01: 32-Kbyte Flash MCU with 15 Message Objects CAN Controller,
1280-byte RAM, 2-Kbyte EEPROM, 10-bit ADC, PCA
AT89C51CC03: 64-Kbyte Flash MCU with 15 Message Objects CAN Controller,
2304-byte RAM, 2-Kbyte EEPROM, 10-bit ADC, PCA  Dec. 2003
-- 
Üdvözlettel: Kis János
mailto:kj72 at freemail.hu



More information about the Elektro mailing list