Lágyindító
Antal Istvan
antalbt at haon.hu
Wed Apr 9 19:04:33 CEST 2003
Szia!
Nos a lagyindito es a frekivalto mind mukodeseben mind pedig
hasznalhatosagban erosen kulonbozik.
A frekivaltoval nem lehet lagyinditani. A frekivalto gyakorlatilag egy
ac6ac konverter, ahol a kimeno freki valtozik: es itt a problema.
A motornak mind "kis" mind pedig "nagy" fordulaton le kell adnia a
tengelyen a nyomatekot.
A teljesitmenykor ma nagyobb motoroknal kb. 2 kW folott IGBT, ez alatt
altalaban FET.
A lagyindito feladata az asszinkron motorok inditasi aramanak
korlatozasa. Az alkalmazott felvezeto altalaban tirisztorok.
Alkalmazasi korlat, ha az inditaskori nyomatekszukseglet nagy. A
lagyinditokat -amelyek joval egyszerubb felepitesuek, ez latszik az
araban is- inditas utan kontaktorral at szoktak hidalni.
Ami jelenseget leirsz az inditando motorral kapcsolatban, szinte kizart
a lagyindito alkalmazhatosaga, mivel nagy lehet az indito nyomatek.
Most ennyit egyenlore.
Antal Istvan
Fekete Róbert wrote:
>nem nem, bocs gondoltam hogy nem jó lesz ahogy írom
>a lágyindító 45KW-os 200e huf és a frekiváltó ami fordulatszám szabályozásra
>is jó az pedig 45KW -os
>több mint 1 millió huf
>
> egyébként jelenleg csillag/delta kapcsolóval műxik de ez nem az igazi
>nem bírja a hálózat indításkor 180A miután felfutott csak 45A
>nagy bisztik vannak benne 100A de nem érzem elég biztonságosnak így
>jó lenne ha 63A tudnék elé rakni, de ahhoz lágyindító kellene
>de a főnökék nem igazán akarnak beruházni rá,
>szóval ezért kellene valami
>egyébként egy nagy elszívó mocija
>FRob
>
>"Minden megoldható legalább egyszer
>és ha már egyszer megoldható..."
>
>www.fandf2000.hu
>----- Original Message -----
>From: "Hidvegi Jozsef" <jhidvegi at alarmix.net>
>To: <elektro at tesla.hu>
>Sent: Tuesday, April 08, 2003 4:58 PM
>Subject: Re: Lágyindító
>
>
>
>
>>>egyébként lényeges árkülömbségek vannak a lágyindítók és a
>>>
>>>
>frekvenciaváltók
>
>
>>>között
>>>200 e és 1milla 45KW os változatban
>>>
>>>
>>Nem tudom, ezek milyenek lehetnek, de:
>>Nagy motorokat nem csak ugy lehet lagyinditani, hogy a frekivel alulrol
>>
>>
>maszok
>
>
>>fol szep lassan, hanem ugy is, hogy sokkal kisebb feszrol vagy
>>
>>
>ellenallasok
>
>
>>beiktatasaval inditom a mocit. Persze uresben. Tipikus regi megoldas a
>>csillag-delta atkapcsolo, amikor a tekercsek gyokharomszor kisebb feszt
>>
>>
>(es
>
>
>>aramot) kapnak, az inditonyomatek harmada lesz a sima bekapcsnal. (Az
>>
>>
>inditoaram
>
>
>>kulonben kb kb a 6-szorosa a nevlegesnek egy direkt bekapcsolasnal, amit
>>
>>
>nem a
>
>
>>motor nem szokott kibirni, hanem a halozat. Ezt hivajk AC3 uzemnek, a
>>magneskapcsoloknal adjak meg igy az altala bekapcsolni kepes motor
>>teljesitmenyet.)
>>
>>Lehet, hogy az olcso frekivalto is azert olcso, mert sokkal kisebb
>>teljesitmenyu, es csak arra eleg, hogy az ures motort mindenfele delej
>>
>>
>elfu"tese
>
>
>>nelkul (es kis meret mellett) porgeti fol, aztan rakapcsolja a delejt
>>kozvetlenul egy magneskapcsoloval. A dragabb kepes teljes terheles mellett
>>
>>
>is
>
>
>>mukodni, fordulatszamot valtoztatni.
>>
>>hjozsi
>>
>>
>>
>>---------------------------------------
>>Legyszi ezentul az elektro at tesla.hu
>>cimre kuldd a leveleket
>>
>>
>
>
>---------------------------------------
>Legyszi ezentul az elektro at tesla.hu
>cimre kuldd a leveleket
>
>
>
>
More information about the Elektro
mailing list