Re: Lágyindító
Hidvegi Jozsef
jhidvegi at alarmix.net
Tue Apr 8 16:58:56 CEST 2003
>egyébként lényeges árkülömbségek vannak a lágyindítók és a frekvenciaváltók
>között
>200 e és 1milla 45KW os változatban
Nem tudom, ezek milyenek lehetnek, de:
Nagy motorokat nem csak ugy lehet lagyinditani, hogy a frekivel alulrol maszok
fol szep lassan, hanem ugy is, hogy sokkal kisebb feszrol vagy ellenallasok
beiktatasaval inditom a mocit. Persze uresben. Tipikus regi megoldas a
csillag-delta atkapcsolo, amikor a tekercsek gyokharomszor kisebb feszt (es
aramot) kapnak, az inditonyomatek harmada lesz a sima bekapcsnal. (Az inditoaram
kulonben kb kb a 6-szorosa a nevlegesnek egy direkt bekapcsolasnal, amit nem a
motor nem szokott kibirni, hanem a halozat. Ezt hivajk AC3 uzemnek, a
magneskapcsoloknal adjak meg igy az altala bekapcsolni kepes motor
teljesitmenyet.)
Lehet, hogy az olcso frekivalto is azert olcso, mert sokkal kisebb
teljesitmenyu, es csak arra eleg, hogy az ures motort mindenfele delej elfu"tese
nelkul (es kis meret mellett) porgeti fol, aztan rakapcsolja a delejt
kozvetlenul egy magneskapcsoloval. A dragabb kepes teljes terheles mellett is
mukodni, fordulatszamot valtoztatni.
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list