felig OT: onindito behuzomagnes

monip g.fer at moniprint.hu
Fri Sep 20 14:44:18 CEST 2002


Hi!
Hozzatennem meg az elobbi hozzaszolasomhoz:
Irod, hogy ha mechanikusan benyomod a behuzomagnest, elkezdi
forgatni rendesen a motort. Jol kikopott csapagyu oninditoknal mar
elofordul, hogy a forgoresznek van egy hosszanti, vagy oldaliranyu kotyogasa
is. Ilyenkor
elofordulhat, hogy amikor akar kezzel benyomod a behuzomagnest az a kikopas
miatt a forgoreszt is elobbre-oldalra huzza  igy a kommutatoron  a me'g nem
 pl.keskenyebbre
kopott resz hozzaer a kopott, vagy beszorult szenkefehez. Ez is
szobajohet...

Monip

----- Original Message -----
From: "monip" <g.fer at moniprint.hu>
To: <elektro at irisz.hu>
Sent: Friday, September 20, 2002 2:21 PM
Subject: Re: felig OT: onindito behuzomagnes


Emlekeim szerint a legtobb behuzomagnesben ket tekercs van.
A kisebb aramu a kis /gyujtaskapcsolo fele meno/ kivezetes es a
test kozott, a nagyobb aramu a kis kivezetes es a behuzomagnes
kapcsolojanak az oninditomotorra meno vege koze van bekotve.
Ez utobbinak csak addig van jelentosege amig a behuzomagnes behuz és
rovidrezarva a kapcsolot elkezdi forgatni az oninditot. Utana mar a kisaramu
tartja meg, mivel a nagyaramunak mindket fele +12 voltra kerul. Hasonlo
hibat okoz pl. 4 szenkefes oninditonal ha az egyik szenkefe nem erintkezik.
Ekkor me'g
forgatja ha aramot adok pl. kozvetlen az inditomotorra, csak lassabban. Van
olyan behuzomagnes is amin 2 db kis kivezetes van, ott mas a megoldas.


> A behuzo tekercs sorba van kotve az inditomotorral.
> Ezert ha kopott, vagy szorul az inditomotor bronzkefeje
> akkor nem folyik eleg aram ahhoz, hogy a behuzomagnes
> mukodjon. Esetleg lehet, hogy a kommutator nemelyik
> szelvenyebol kiolvadt a tekercskivezetes forrasztasa,
> ezert is folyhat kisebb aram.

>>Ez lesz akkor a baj.
>>De a behuzomagnesnak kiszerelve, a test fele is
>>van kb 1.8 Ohm ellenallasa. Ket tekercs van benne?

>>Megmertem azt is, hogy 9.5 Ampert vesz fel a behuzomagnes,
>>mikozben nem huz be. Ez kb 100W. Ez kevesnek tunik...
>>Udv: Po:li



-,-

Az alabbi hibat a fiam citroenje is produkalja. A hibaok a gyujtaskapcsolo.
A fiamnak mindig beindul, mert mint rajottunk oldalt feszitve forditja el a
kulcsot és igy a kapcsoloreszben az erintkezo jobban erintkezik, en a
"muszereszkezemmel"finoman forditom, ugy hol erintkezik, hol nem, vagy
tenyleg csak egy ido utan ahogy a rossz kontaktus miatt elkezd melegedni.


> Nekem a kocsi olyat csinal neha, hogy nem kezdi
>el tekerni a motort, csak kattan egyet. Volt mar olyan is, hogy rajta
>tartva a naftat (kulccsal) ugy 2 sec utan elkezde forgatni. Nekem amugy
>csodakezem lehet, mert ez a hiba csak anyukamnal jelentkezik, en amint
>forditom a kulcsot, egybol megy.
--


Monip















More information about the Elektro mailing list