Li-Pol akksi

x bagameri at freestart.hu
Fri Sep 20 13:19:22 CEST 2002


> >dijat). 7 literes fogyasztassal ez kb 150 000 km. (mellesleg durva
> >belegondolni, hogy ennyit koltesz csak benzinre egy kocsi
(fel)elettartama
> >alatt...)
> Juj, eszem agaban nem volt ebben az iranyban elindulni.
> Ezt mar kidumaltuk itt is szamtalamszor. (Ki nem szamolja
> valaki 40x34x9mm benzin teljesitmeny egyenerteket!-:))
> Persze, hogy van meg ezer korlatja az elektromos autonak.
> Egyszeruen csak orulok, hogy a fejlodes kezzel foghato.
> (ahhoz kepest, hogy az olomakksi mar vagy 100eve lenyegeben
> valtozatlan)
> Udv:Fakla Gyula

Valahol olvastam, talلn a totalcar.hu -n, hogy a franciلk a mezei 4 ütemû
motort prَbلljلk hajtani 300 bar sûrيtett levegُvel. Elُszِr szيvَütem, majd
sûrيtés, ekkor a beszيvott levegُ valami 400°C-ra melegszik, ebbe engedik be
robbanَütem helyett a 300 bar-os levegُt, és ezzel لllيtَlag 1 palackkal
(nem tudom mekkorلval) 150 - 200 km hatَtلvolsلgot érnek el.
Tartozik a kocsihoz egy kis kompresszor, azt otthon bedugod a konnektorba és
reggelre feltِlti a palackot.
0 emissziَ, az olajcsere is valami idiَta hosszْ periَdus (persze, mert se
hُterhelés, se kormolلs nincs).
Engem az ilyeneknél mindig az izgat: ha megszûnik a hulladékhُ, akkor a
kocsi téli fûtése 5-6kW-os plusz terhet jelent, ez honnan lesz? Mert a mai,
rossz hatلsfokْ motoroknلl a belsُ fûtés nem igazلn plusz teher.
Jَ, a sûrيtett levegُsnél meg ott van a nyلri klيma ingyen :-))

ـdvِzlettel:
Istvلnfi Béla
istvanfibela at axelero.hu








More information about the Elektro mailing list