Gyujtas - benzinminoseg
Fakla Gyula
fakla at freemail.hu
Fri Nov 22 11:39:46 CET 2002
Idézve: Dátum: 2002.11.22. 11:03:04. Feladó: "Hidvegi Jozsef" <jhidvegi at alarmix.net>.
>Nem csak illik! Ha elkoszolodik/eltomodik rendesen, akkor - allitolag - van
>benne egy szelep, ami kinyilik, hogy az olaj megiscsak aramolhasson, meg ha
>mocsos is. Ha ezt bennhagyod, akkor adtal a szarnak egy pofont. :-)
>(Meg nem daraboltam fol olajszurot. Tenyleg van benne egy szelep? Vagy inkabb a
>motorban van? Egy lefujoszelep felesegre gondolok, ami bizonyos nyomas folott
Regebben mintha lattam volna valalmi rugos lemezket az olajszuroben, de
szerintem mara mar nem jellemzo. Az olaj ugyanis a korszeru motoroknal nem
elkoszolodik, hanem a szerkezete megy tonkre, ill. megvaltozik a viszkozitasa
a levegotol valamit a paratol. Manapsag nem ritka mar a 20ezer km-enkenti
olajcsere. Ezt foleg azzal ertek el, hogy az eges egyre tokeletesebb, (elektronikus
befecskendezes, benzin minoseg, elogyujtas vezerles stb.) igy egyre
kevesebb korom kerul az olajba. (Persze az olajok is jobbak lettek.) A motorok
gyartastechnologiaja is precizebb lett, igy kevesebb az agnyag leforgacsolodas.
Pl. regen az opelnel (Ascona) letezett 1000km-es olajszuro. Motorfelujitas utan ilyett
kellett feltenni. Ma mar ez nem divat.
Udv:Fakla Gyula
More information about the Elektro
mailing list