Gyujtas - benzinminoseg

Borbas Imre norcin at msn.com
Thu Nov 21 22:47:58 CET 2002


Udv!

Regebben (amikor nem diesel-es kocsink volt) egy preciz szakihoz vittem a
kocsit olajcserere. O mindig annyi olajat rakott bele, hogy a ket osztas
kozott, pont kozepen legyen. Mindig meleg, de allo motornal merte a szintet.
Azt mondta, hogy ha tul sok az olaj, akkor megnovekedhet az olajnyomas, ami
nem tesz jot a szimmeringeknek. Eleg preciz ember, egy autoszerelesi
szakkozepben szakoktato valamint delutanonkent es hetvegen autoszerelo,
hivatalosan, nem csak fusibol.
Imi
----- Original Message -----
From: "Hidvegi Jozsef" <jhidvegi at alarmix.net>
To: "elektro" <elektro at irisz.hu>
Sent: Thursday, November 21, 2002 8:47 AM
Subject: Re: Gyujtas - benzinminoseg

> Egy masik kerdes:
> Nemreg olajat csereltettem. A faszi fel literrel tobbet toltott be
szerintem. A
> leirasban eroteljesen figyelmeztettek, hogy semmikeppen  le legyen az olaj
> tultoltve. Mi bajt okozhat, ha tultoltik?
> En ket dologra tippelnek. Egyreszt a hajtorud-forgattyustengely belever az
> olajba, ez tobbletfogyasztast okoz. (A mai gepek nem ilyen szoroolajozasra
> vannak kitalalva.) Masreszt el tudom kepzelni, hogy a fenti jelenseg
habverokent
> mukodik, az olajat ugy felhabositja, osszekeveri levegovel, hogy innen az
> olajszivattyu nem mukodik korrektul, a kenes elegtelen lesz, a motor
> tonkremehet.
> Mas tipp?
>
> A nivopalca felso reszen van egy X-szel athuzott zona. Azt sugallja, hogy
ebbe
> mar ne logjon bele az olajszint. En ugy tudom, hogy lecsurgott olajnal
kell
> szintet ellenorizni. A szerelo fazon aszonta, hogy jaro motornal kell.
Valoban a
> mai jarganyoknal igy lenne? Nekem hihetetlen.
>
> hjozsi
>





More information about the Elektro mailing list