Gyujtas - helyett terrorista suli :-)
AwoL
awol at freemail.hu
Sat Nov 16 17:40:34 CET 2002
Hello hjozsi,
Akkor igaz a 10g ha nem presel kozben, a nagy g-k a forduloknak
keletkeznek, a MiG-29 torespontja 9g pozitiv es -3g negativ, nos a
negativ g sokkal szarabb mint a pozitiv. A MiG-29 tomege 15 tonna
koruli. de mindig elfelejti mindenki az aerodinamikat, nem csak
hajtomubol es egy teglabol allnak a gepek, a MiG pont attol allat
masina hogy a torzs es a nyak kialakitasa is olyan hogy meg az is
felhajto erot kepez, ha egy MiG-29-esnek felszallaskor odacsuri a
pilota akkor a gep minden fajta emelkedesre keszteto botkormany
mozdulat nelkul is elrugaszkodik a foldtol. Nos ilyet az F-16 soha nem
fog tudni.
A ruha amirol beszelsz az a magassagi ruci ami valoban arra szolgal
hogy a pilotat osszetartsa es ne engedje szetrobbani, de azt csak nagy
magassagi repuleseknel alkalmazzak, pont folott nem.
HJ> Itt valahogy nem latok tisztan egyaltalan. Tudtommal 10g korul veszti el a
HJ> pilota az eszmeletet. Na most egy 10 tonna koruli gep 20-30 tonna koruli
HJ> toloerovel max 3g-t tud produkalni. Vagy nem oke a 10 tonna? Mekkora lehet egy
HJ> vadaszgep tomege?
HJ> Ha ilyenek kb az adatok, akkor nem kell az F16-ot se korlatozni ezugyben.
HJ> Az igazan nagy gyorsulasok nem inkabb kanyarban lepnek fel? Pl ha a gep 200m/s
HJ> sebesseggel befordul egy 400m sugaru korbe, akkor letre is jon a 100m/s2
HJ> gyorsulas. Erre valami ruhak remlenek, amik nyomast hoznak letre a pilota also
HJ> testen, hogy a ver ne szaladjon ki a fejebol. Nem tudom, alkalmazzak-e ma.
HJ> Asszem inkabb az az iranyzat, hogy a gepek nagyon le tudnak lassulni, es igy
HJ> tudnak nagyon kis korben megfordulni.
HJ> hjozsi
--
Best regards,
AwoL
mailto:awol at freemail.hu
More information about the Elektro
mailing list