G-force

Szima Gábor sygma at tesla.hu
Sat Nov 16 01:51:35 CET 2002


"Az Arizona Highway Patrol (országúti rend?rség) egy füstölg? fémroncsot
talált egy sziklába belevájva az útkanyar felett. A roncs egy
repül?balesetre emlékeztetett, de valamikor egy autó volt. Hogy milyen
gyártmány, azt nehezen tudták megállapítani. A laboratórium a végén
összerakta, hogyan történt a baleset. Úgy t?nt, a sofornek valahol
sikerült szereznie egy JATO-t (Jet Assisted Take Off - tulajdonképpen egy
segéd-rakéta) amelyet nehéz szállítógépek alkalmaznak arra, hogy extra
"felhajtóer?t" kapjanak a felszálláshoz, rövid futópályákon.

A sof?r kivezette a Chevy Impala kocsiját a sivatagba, és felszerelte a
JATO-rakétát kocsijára. Keresett egy hosszú, egyenes utat, majd egyre
gyorsulva bekapcsolta a JATO rakétát.

A megállapított tények (amennyire meg lehet állapítani a tényeket) szerint
a sof?r kb. öt kilométerre a becsapódás helyét?l gyújtotta meg a JATO-t az
1967 évjáratú Impaláján. Ezt bizonyítja az égett, felolvadt aszfalt az
úton. Ha JATO jól muködik, a maximum tolóer? 5 másodperc múlva
jelentkezik, amely a Chevy kocsit felgyorsítja cca. 560 km/h-ra és még
legalább 20-25 másodpercig teljes tolóer?t produkál. A sof?rnél,(a
nemsokára pilótánál) a gyorsulási G-erok megfeleltek a forszázzsal
fordulózó F-14- esek pilótái által húzott G-er?knek, amely végeredményben
?t, mint egy semmit nem számító utast vitte tovább.

A kocsi egyenesen futott kb. 4.5 km-t, (15-20 mp.) miel?tt a sof?r fékezni
kezdett volna, de fékjei egyszer?en elolvadtak, gumijai kidurrantak,
vastag fekete csíkokat hagyva maguk után az úton. Ezután a kocsi a
leveg?be emelkedett és további 2.5 km-t repült miel?tt becsapódott volna a
sziklába, 60 méter magasan, amelyb?l egy két méteres lyukat vájt ki.

A rend?r-jegyz?könyv nem említette a sof?r nevét."


http://felix.lovassy.hu/felixmain/articles/humor/darwin.html


								-Sygma





More information about the Elektro mailing list