Gyujtas

Hidvegi Jozsef jhidvegi at alarmix.net
Thu Nov 14 20:38:21 CET 2002


>>> +Nade akkor miert van, hogy novelve az elogyujtast az auto JOBBAN
>megy,
...
>>>>Szerintem itt egy erzekcsalodasrol van szo.
>A hatasfok hetkoznapi mutatoja pont a motor melegedese. Ha mar a huto
>nem kepes
>legyozni a veszteseget, akkor tuti szar a motor hatasfoka, meg a
>lehetsegeshez
>kepest is.<<<
>
>+En nem irtam, hogy jobban melexik a motor!!!! (bar mastol hallottam
Jo, ezt csak en irtam, mert en viszont tapasztaltam, kielemeztem parszor a
gyakorlatban is.

>ilyet, de nem irtam, mert en nem tapasztaltam) Pillanatnyi ho/nyomas
>viszonyok miatt olvad az alu. (lehet, hogy a dugattyu is alu)
>Olvadni pedig olvad, mert mashonnan nem kerul a gyertyara. szetszedeskor
>gondolom nem csak a gyerrtyan latni.

Oke, elhiszem. Ezt ugyanis nem tapasztaltam, mert sose vittem a motort tartosan
ebbe az uzemallapotba (a kopogosba). Bevallom, meglehetosen hihetetlen szamomra,
hogy nem  melegszik tul a motor, csak eppen kopog, es alu olvad le barhonnan is.
Hiaba van ugyanis sokkal magasabb homerseklet rovid ideig a suritesi terben,
nincs ideje az alunak olvadasig felmelegedni. Eleg jol vezeti a hot.
Hegeszteskor is ugyeskedni kell vele. Tehat ugy gondolom, hogy ha mar olvad
valahol az alu, az csak a dugo teteje lehet. Az meg bizony konnyen ugy
atmelegszik szorostul-borostul, hogy ha mar olvadas is van, akkor egyszeruen
beszakad az egesz. Olyat elkepzelhetetlennek tartok, hogy a hengerfejbol
olvadozzon le kis reszletekben az alu.

Egyet viszont el tudok kepzelni: valamilyen aluvegyulet van az uzemanyagban, ami
kiegve mindenhova rarakodik. Esetleg nem is alu, hanem csak hasonlonak tunik. Pl
olom. :-))

Na jo, elhiszem, csak nem ertem. Szivesen megneznek egy ilyen gyertyat.

hjozsi





More information about the Elektro mailing list