Gyujtas

Gabor Roman groman at mail.datatrans.hu
Sun Nov 10 10:35:19 CET 2002


Sziasztok!

Az Alfa Romeo-féle Twin Spark rendszerben _nem_ egyszerre gyújt a két 
gyertya. A második sorozat spéci is, nem úgy néz ki, mint a szokásos 
gyertyák. (És baromi drága, viszont elég 100e km-enként cserélni.)

Itt jegyezném meg, hogy az új JTS motor jelentése viszont nem "Jé, TS!", 
hanem Jet Thrust Stochiometric. Ennek hengerenként csak egy gyertyája van, 
viszont közvetlen benzinbefecskendezéses. A többi hasonló konstrukcióval 
ellentétben ez csak 1500-as fordulat alatt működik szegénykeverékes 
üzemmódban, mert egy Alfának illik meglódulni, ha odalépnek a gázra... (Meg 
így kevésbé érzékeny a benzin kéntartalmára.) A tesztek szerint az új 156 JTS
megy is, mint a barom, és ahhoz képest nem fogyaszt sokat. Egy nagy baja van: 
nincs rá pénzem...

A www.totalcar.hu-n az aktuális teszt éppen a gyújtógyertyákról (illetve 
tuninggyertyákról) szól, érdemes elolvasni, csak persze a köznép számára is 
érthetően próbálják megfogalmazni az elektromos jelenségeket...

					Gábor





More information about the Elektro mailing list