Gyujtas
Gabor Roman
groman at mail.datatrans.hu
Sun Nov 10 10:35:19 CET 2002
Sziasztok!
Az Alfa Romeo-féle Twin Spark rendszerben _nem_ egyszerre gyújt a két
gyertya. A második sorozat spéci is, nem úgy néz ki, mint a szokásos
gyertyák. (És baromi drága, viszont elég 100e km-enként cserélni.)
Itt jegyezném meg, hogy az új JTS motor jelentése viszont nem "Jé, TS!",
hanem Jet Thrust Stochiometric. Ennek hengerenként csak egy gyertyája van,
viszont közvetlen benzinbefecskendezéses. A többi hasonló konstrukcióval
ellentétben ez csak 1500-as fordulat alatt működik szegénykeverékes
üzemmódban, mert egy Alfának illik meglódulni, ha odalépnek a gázra... (Meg
így kevésbé érzékeny a benzin kéntartalmára.) A tesztek szerint az új 156 JTS
megy is, mint a barom, és ahhoz képest nem fogyaszt sokat. Egy nagy baja van:
nincs rá pénzem...
A www.totalcar.hu-n az aktuális teszt éppen a gyújtógyertyákról (illetve
tuninggyertyákról) szól, érdemes elolvasni, csak persze a köznép számára is
érthetően próbálják megfogalmazni az elektromos jelenségeket...
Gábor
More information about the Elektro
mailing list