Autos dolgok

Hidvegi Jozsef jhidvegi at alarmix.net
Wed May 8 13:30:40 CEST 2002


>Ha jol remlik a mercedesnek van/volt olyan szeriaja, ami sok orszagban nem
>mukodott, mert kalcium tartalma volt
Erdekes. Eleg hosszu volt a riport, de csak a kenrol beszelt a pofa, kalciumrol
nem. Hm. Ugyanakkor most tenyleg hallottam valami reklamban is, hogy megjelent a
kutaknal a kenmentes(nek nevezett) benzin. Asszem 99-es oktanszamu, bar nem
tudom, mi ertelme van, lehet, hogy csak a megkulonboztetes miatt csinaljak
ilyenre, vagy csak igy nevezik majd. Merthogy a kozvetlen befecskendezesnel
ennek nincs jelentosege.

Ja, a riportban azt is elmondtak, hogy repulogepekben mar a II. vilaghaboruban
is alkalmaztak, mert nem volt gond ennel a rendszernel azzal hogy a gep forog
ossze-vissza, minden pozicioban mukodhetett a motor. Nekik biztosan nem volt
gondjuk a kipufogogazok osszetetelevel. :-)

Tenyleg, ezekben a modern jarganyokban mit tudnak csinalni azert, hogy ne egjen
szet hengerfej tomites, kipufogo stb. Az utobbit meg jobban el tudom kepzelni,
koranyagbol csinaljak pl a kipufogot. Igaz, hogy  a hengerfej tomitest is be
lehet belulrol csomagolni vekony korlemezbe a rez vagy alu helyett. :-) Igy
szokott lenni?

Es a dieselnel tudtommal nincs pillangoszelep, mindig teliszivja magat
levegovel, szoval itt eleg gazolajszegeny a motor pl alapjaratban. Ha jol tudom,
nem is lehet mashogy, kulonben nem izzik fol a levego a kello mertekben, be se
gyulladna a gazolaj. A benzinesnel viszont gyanus, hogy van pillangoszelep is.
Tudtok errol valamit?

>a benzinnek, es a gyujtogyertgya helyett ezekben a kocsikban vmi spec. ion
>gyertya -ha szabad ilyen pongyolan fogalmazni- van.
Hat az  meg mifene? Iongyertyarol meg sose hallottam. :-)

hjozsi





More information about the Elektro mailing list