Autos dolgok

Fuzesi Arnold arno at freemail.hu
Wed May 8 08:00:12 CEST 2002


> Mar reg vannak ilyen motorok ugye, de megis csak most kezdenek a gyartok
> sorozatban gyartani  ilyeneket, megpedig az uzemanyag miatt. Az van
ugyanis,
> hogy ezeknek van egy elszegenyitett es egy normal uzemuk. A benzinben
> elszegenyitett uzem roppant gazdasagos (bar a szivocsobe fecskendezesuhoz
kepest
> a normal uzem is az), megis ciki van. Ekkor ugyanis nitrozus gazok
jelennek meg
> a kipufogoban, amit egy barium tartamu katalizatorral lehet a  megengedett
szint
> alatt tartani (reszletek nem derultek ki), ami viszont nem viseli el a
kent.
> Kentartalom szempontjabol megfelelo benzinek viszont eddig nemigen voltak,
csak
> az utobbi idokben kezdenek megjelenni. Ezert aztan most meg tud lodulni a

Ha jol remlik a mercedesnek van/volt olyan szeriaja, ami sok orszagban nem
mukodott, mert kalcium tartalma volt
a benzinnek, es a gyujtogyertgya helyett ezekben a kocsikban vmi spec. ion
gyertya -ha szabad ilyen pongyolan fogalmazni- van.
Egyedul talan a Shell mocsokdraga versenybenzinjet eszi meg itthon jelenleg,
abban nincs kalcium.

> kozvetlen befecs. motoru jarganyok gyartasa, sot, nem tul hosszu ido
mulva -
> derult ki - a szivocsobe fecskendezost ki is fogja szoritani olyannyira,
hogy
> nemigen lesz modunk osszehasonlitasokat tenni!
> Hat ezert nem nyomjak le a benzin aranyt a mai jarganyokban! Na meg azert,
> mert - errol nem volt szo - ezesetben konnyen kieg a hengerfej tomites a
> jarganyban, errol tobbeknek lehet tapasztalata. Viszont en anno a
zsiguliban

Meg a szelepek szetegnek, meg a kipufogo...

> bizony megcsinaltam ezt a spiccre elszegenyitest, es el tudtam erni 6,5
> lit/100km alatti fogyasztast. Sot, a kettorku porlaszto miatt megvolt az
erosebb
> uzemmod is, mert csak az 1-es torok benzinfuvokajat szukitettem le, szoval
> elozni azert rendesen tudott.
> El tudom kepzelni, hogy egy direkt befecskendezosnel, ahol a kompressziot
a
> diesel gepekhez hasonloan hatalmasra tudjak novelni, milyen jo hatasfok
erheto
> el. Raadasul ezek agyonszabalyozott gepek jo aerodinamikai
tulajdonsagokkal is,
> szoval el tudom kepzelni, hogy a gazdasagos uzemmodban hasznalva akar 3
l/100km
> ala is lenyomhato a fogyasztas elfogadhato sebessegen hasznalva. Es persze
a
> masik uzemmodban meg a motornak a jobb hatasfoka miatt sokkal nagyobb a
kimeno
> teljesitmenye (errol igy konkretan volt szo a musorban).

Erdemes megnezni etekintetben az alfa romeo 156, illetve 156GTA-t. Ez utobbi
kozvetlen befecskendezessel szerelt (JTS), alakja
is eszveszto minden szempontbol. (design&aerodinamika) szerintem
mindkettonek.

> Az artobblet 2-300ezer Ft korul van, mondta a szakerto. Egeszen
elfogadhato,
> nem?

Hogy csinalhatjak ezt az egeszet?
A benzin 10-15 bar kornyeken onrobban, a motorok kompresszioja is valahol
itt van, akkor ennel nagyobb allando nyomast kell tartani
a befecskendezok elejen, ha a mostani elvet kovetjuk ami abszurdum.

Arnold






More information about the Elektro mailing list